Har igennem et stykke tid gået med lidt planer om at anskaffe mig sådan et gammelt dyr og modificere lidt på den. og nu skal der snart ske noget.
Jeg ved ikke helt om det skal være 940 eller 740/760. 940 efter 1995 har vel den bedste motor og ellers skal jeg vel før 1985. Den gamle vil være en forden i forhold til emmsionskrav, hvor man med en 940 fra eks. 1997 måske kunne være heldig at få en bil der ikke er rådnet op. (jeg vil hellere give lidt for bilen også få en i god stand) hvad mener i? og hvad med gearkasser/bagtøj er det helt håbløst?
hvad vil jeg så?
Målet er over 400 - 500 hk

, og det skal laves ordentligt. Faktisk ser jeg arbejdet med at bygge bilens motor/transmission som en stor del ved glæden i sådan et projekt. Også mener jeg bestemt det er en overset bil her hjemme, med masser af muligheder.
planen er bruge standard undermotor (alt efter hvilken en jeg vælger) også finde en 16v top og montere. Desuden skal jeg selvfølgelig have gang i noget MS. Man kan vel ligesågodt opgive at få bilen synet med denne top på? alternativt skulle man finde en 2,0 16v turbo? er der nogen der kender til denne maskine og holbarheden i den? jeg er klar over at den er noget mere sjælden.
som i nok kan regne ud kan jeg ikke rigtig blive enig med mig selv om præcis hvilken model/motor jeg vil bruge. Er der nogen der kan komme med nogle argumenter for det ene eller det andet.