lqs skrev:
mere tøven? tror ikke det er målbart ved skift fra 2" til 4" trykrør.
se på en turbomotor som var det en sugemotor. alt hvad der giver ydelse på den ene, gør det samme på den anden....
der kan laves rigtig høje ydelser på forholdsvis små rør og gasspjælde.
omvendt er der nok en grund til at tingene har den Ø på en lastbil som det har! lav det så stort som pladsen tillader. hellere få lange bøjninger og lidt ned i Ø end omvendt. har prøvet at lave langt over 1000hk og nm på 3" (ø76mm) gasspjæld og 3" udstødning og lyddæmper. dog med åben afgang fra wg.
MVH søren
kommer jo også meget an på ladetryk og turbo størrelse kontra motor, har du et 195/50-15 dæk som der skal 2bar i og et 265/65-16 så tager 16" lidt længere tid at fylde, ved ikke om der er mærkbar forskæld på 2" og 4"