Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 10:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 17:59 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 aug 2008, 19:45
Indlæg: 34
http://www.turbomotor.dk/da/p_119.html som denne ?
og noget bestemt mærke jeg skal gå efter ved knast? eller hvor det skal købes? =) er mit første tunings projekt.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 18:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
pkallesoe skrev:
http://www.turbomotor.dk/da/p_119.html som denne ?
og noget bestemt mærke jeg skal gå efter ved knast? eller hvor det skal købes? =) er mit første tunings projekt.


Ja den eller den der hedder T3/T4 top.
Har lige testet den T3/T4 på en 4agte 20V turbo, blev positiv overrasket, den har også ret stor kompressor hjul, altså der hvor den er størst.

Har kun prøvet med HKS og TODA knaster, selv med HKS der har mindst løft, er der stor effekt og hente.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 18:18 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 aug 2008, 19:45
Indlæg: 34
Okay..
er der andet der skal skiftes når der skal ligges anden knast i ? Sidder lige på work og skriver da mit internet er gået ned.
Men kan huske noget om at hvis løftet er for "højt" så er der.. noget der også skal skiftes? strammere fjedrer eller noget i den stil ?
toppakningen skal ikke skiftes? altså nu hvor det er en 145hk model ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 18:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
pkallesoe skrev:
Okay..
er der andet der skal skiftes når der skal ligges anden knast i ? Sidder lige på work og skriver da mit internet er gået ned.
Men kan huske noget om at hvis løftet er for "højt" så er der.. noget der også skal skiftes? strammere fjedrer eller noget i den stil ?
toppakningen skal ikke skiftes? altså nu hvor det er en 145hk model ?


HKS knasterne har ikke så meget løft 8,1mm, de passer lige i.
Mener det er når de kommer over 9mm der skal ændres.

Så nej, ikke noget der skal ændres ud over knaster på en 145hk model.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 18:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 11 aug 2008, 19:45
Indlæg: 34
Lækkert =)
Så ved jeg hvad jeg skal ud og handle.
Nogen steder der er gode at bestille fra ? gerne hjemmesider? så har jeg lidt at bruge tiden på her på arbejdet.
:mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 18:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HKS kan LK sport sikkert levere.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 19:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
det vil ige at en agze top i sig selv godt kan flowe 500hk, bare der kommer andre knaster i eller ?

kan man ikke bare bruge et sæt knaster fra en 140hk non-tvis eller passer de ikke i en agze top.

det er vel først fra ca 350hk og op , at det er nødvendigt med et sæt turboknaster eller ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 19:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
m power skrev:
det vil ige at en agze top i sig selv godt kan flowe 500hk, bare der kommer andre knaster i eller ?

kan man ikke bare bruge et sæt knaster fra en 140hk non-tvis eller passer de ikke i en agze top.

det er vel først fra ca 350hk og op , at det er nødvendigt med et sæt turboknaster eller ?


Det er jo lige så meget udformningen på knaster der bestemmer effekten, man skal ikke bare stirre sig blindt på tal.

Hvis man kigger på map, selv om turbo er stor, taber den effekt ud på rpm når man nærmer sig 1,2 bar, det plejer give omkring 285 hk på en standard top. Så mener jeg ikke der er grund til mere tryk, så hellere ofre lidt på et sæt knaster.

500hk på standard 4agze top med andre knaster, så skal der skrues MEGET op for tryk, gætter på omkring 2,5 bar, hvis det overhovedet er muligt.

Dog er jeg mere til 20V toppen, den kan lave 500 hk på standard top incl knaster også ved 2,4 bar ca.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 apr 2009, 19:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
ja jeg går nu heller ikke efter 500hk :)

silvertop , ja jeg vil ikke udelukke at der med tiden måske bliver monteret sådan en , men pt er der nu ikke planer for det.

men et sæt knaster kommer nok på ønskesedlen :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team