er der nogen af jer der kan følge med på den teori at det er olie pumpen, idet kan blæser luft i systemet, som gå giver den lyd når det kommer op til mine ventiler, og at problemet bliver løst ved at fremskaffe mig en ny olie pumpe ...?
Alex_Reedtz skrev:Hvis der kommer luft istedet for olie er det nok fordi der er for lidt olie på, og så er det nok desværre for sent at redde den motor.
det er oliepumpen der ikke laver olietryk nok. det er dine ventil løftere der skriger efter mere olie.
Lav en olie tryks test.
Lyser den evt svagt i olie lampen i tomgang???
det er en svaghed ved de motorer der... ISÆR hvis de får klø...
Allan M skrev:det er oliepumpen der ikke laver olietryk nok. det er dine ventil løftere der skriger efter mere olie. Lav en olie tryks test. Lyser den evt svagt i olie lampen i tomgang??? det er en svaghed ved de motorer der... ISÆR hvis de får klø...
Hey mester ..
Tak for svaret.. nu er det sådan jeg har monteret en olie tryks måler, og den ligger på omkring 5-6 bar når den får lidt tæsk.. og 3 ved 80 km/2000 omdr.. så tryk er der masser af ..
Nej min olie lampe lyser aldrig.. og bilen bruger INTET olie ..
Jeg har ikke benzin i blodt & lattergas i hjernen, kan bare godt lidt biler, motor & fart