Hej Alle.
Jeg er på jagt efter lidt søgen omkring turbo viden.
Da jeg er den om man vil lykkelige ejer af en Mazda 323 1.3 16V fra 92 som der har gået små 100.000km og har lige fået lavet det store eftersyn.
Bilen står som stanard og yder omkring de 70HK (+/- et par pony'er
) der gemmer sig et eller andet sted..
Bilen er udstyret med monopoint indsprøjtning og kat.
Jeg har altid haft i tankerne at jeg gerne ville have en bil med turbo eller kompressor for den sags skyld. Almindelig tuning med knaster og ventiler, bananmani fold har også tiltalt mig meget, men jeg har simpelt hen ikke kunne finde stumper til dette nogen steder, med lige på nær HKS stumper, men nogen millionær er jeg ikke.
Men da jeg har fået fingerne i lidt forskellige turboer så den kommer nok til at blive turbo ladet, med mindre at der andre gode ider ?
Jeg har den almindelige turbo fra en golf TD'er samt en intercooler fra denne (1,6L version) og en fra en Pug' 1,9L lavtryksturbo, begge er nye (kørt under 10.000km) vastegate har jeg så også fra begge typer.
Mit mål er ikke 200HK eller 500NM eller 1,2Bar i ladetryk, men blot en bil som har omkring de 100-120HK og noget mere moment..( så et beskedet tryk på 0,4-0,5 ville vel være normalt )
Er der nogen der har effaringer med sådan "småt" noget

.
Det skal lige næves at ingen af de overstående tuboer er til salg.
Alle positive forklaringer modtages gerne, og hvis det her er for langt ude så hold dig ikke tilbage..
Jeg ser frem til at modtage svar, min email kan også benyttes:
grede@vip.cybercity.dk