Projekt 4agze

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

Projekt 4agze

#1 Indlæg af -Pedersen- »

Havede kørt med min 4agze i et par år, da det var ved at være tid til at få den ud og køre STD igen.
Lige inden jeg gjorde dette, fik den lige sidste omgang klø.
Hvilket resulterede i en masse røg, og motoren var lige knap så tjep.

Min vudering var en ny toppaknng, da den gamle har siddet i siden fabriksny, så den var sikkert godt mør.
Nu fik jeg lige tid til at skille den ad. Og Da jeg fik toppe af så den virkelig sund ud. Og det så netop også ud til at toppakningen var gået, ved en oliekanal på tryksiden.

Men nu vged nærmere inspektion kan jeg se at stemplerne ser en anelse brændte ud på indsugnings siden, og der er lidt ridser i cylindervæggene (dog ikke mærkbart med en negl)..

Mon ikke det ville være ret det smarteste lige og få stempler ud og være sikker på der ikek er sket noget i det tilfælde her ?

Kan ikke smide billeder op, min quota på 2 mb er opbrugt ???
Kig her i stedet http://zakko.badenudist.dk/#0.0
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

:tooth: det har gnitret lidt.
Jo ud med stempler og kig dem godt efter.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#3 Indlæg af -Pedersen- »

Supra MK4 skrev::tooth: det har gnitret lidt.
Jo ud med stempler og kig dem godt efter.


:gnaek:
Det må jeg hellere lige prøve på i morgen.
Lige inden jeg smuttet hjem fra værkstedet, fyldte jeg en halv kopfuld diesel i hver cylinder som alle stod i midt. Efter en time var cylinder 4 tom. Og de 3 andre var stadig godt fulde, så er lidt spændt på at se diesel standen i morgen.

Er det ikke normalt i udstødningssiden af stemplet, og ikke indsugning siden som her, der "Gnitrer" enlig ? =)

Mvh
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#4 Indlæg af luske »

tror det Finn mener med "gnitre" er at den har kørt på/udover kanten af tændingsbanken , det kan give "sandblæste" overflader overalt i forbrændingskammeret

MVH Luske
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#5 Indlæg af -Pedersen- »

Aah okay. Troede bare sådan noget forekom primært omkring udstødnngssiden. :)

Nu har jeg fået stemplerne ud,
Først og fremmest ser krumtappen ud som ny.
Og leje sølerne er stadig i den matte grå farve, så der er slet ikke tegn på slid eller haveri her.
Hvilket er en lettelse, da sådan en 42mm krumtap løber op i en del penge, ved toyota :)

Cylinder væggene har på 1 og 4 har ridser, der kan mærkes med en negl. Regner med at give det hele en tur med en boremaskine og en honer.

Spekulere i at skaffe udmåler grej til at finde ud af om cylinderne er ovale, men er der en grund til dette når blokken kun har kørt 70000 ?

Nå men stemplerne derimod er lidt noget skidt.
1 og 4 er lige til at kyle ud ! og stempelringe her på er også knækkede.
2 ser visuelt rigtig sund ud
3 har en lille bitte smugle ruflet overflade, men det stopper på kanten af stemplet, og går ikke ned af siden.

Ligner det ikke 2 nye stempler og 4 sæt stempel ringe ?
Eller nærmere 4 nye stempler ?

Billede opdatering på
http://zakko.badenudist.dk/#0.8


Mvh
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Jeg havde fået blok boret(mener det er 200/hul), og så 4 friske overstørrelse stempler i...
www.motorimport.dk har dem på lager..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar