Valg af gearkasse (+400hk 500nm) råd og vildledning modtages

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Spirillen skrev:Har du tænkt på aut?

En preppet th350/400/powerglide med manuelle ventiler, transbrake osv.
De er til at få, til fornuftige penge.

Powerglide er dog kun med 2 gear, det vil nok kræve lidt mere bundtræk, end en Volvo kan give :wink:
Grunden til, at jeg ikke nævner Aisin Warner er, at jeg har ikke hørt om nogen, der laver stærkere indmad til AW kasser?(men hører gerne om det)


Den med de 2 gear og for lidt bundtræk.... :popcorn:

AW indmad findes. Der verserer lidt rygter om at Supraens automat deler indmad med flere af volvos automatgear, begge fra AW. Hvis det passer, så er der muligheder for fine dele, men har ikke haft det hands-on.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#12 Indlæg af grydesvamp »

definer for lidt bundtræk ;)


Er med fuldt overlæg kommet til at købe en 6 trins getrag fra en 320d E91 130Kw.

Getrag 21.7.0.0201.97
2170 0 173 96.

nogen der kender noget til denne gearkasse type ?

Den var pænt billig så hvis den ikke dur kan jeg nok holde skindet på næsen;)
Fri bane fuld hane! :-)
Spirillen
Senior Medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
Geografisk sted: Horsens

#13 Indlæg af Spirillen »

HenrikGM skrev:
Spirillen skrev:Har du tænkt på aut?

En preppet th350/400/powerglide med manuelle ventiler, transbrake osv.
De er til at få, til fornuftige penge.

Powerglide er dog kun med 2 gear, det vil nok kræve lidt mere bundtræk, end en Volvo kan give :wink:
Grunden til, at jeg ikke nævner Aisin Warner er, at jeg har ikke hørt om nogen, der laver stærkere indmad til AW kasser?(men hører gerne om det)


Den med de 2 gear og for lidt bundtræk.... :popcorn:

AW indmad findes. Der verserer lidt rygter om at Supraens automat deler indmad med flere af volvos automatgear, begge fra AW. Hvis det passer, så er der muligheder for fine dele, men har ikke haft det hands-on.


Jeg ved godt Volvo trækker pænt fra bunden(er selv stor Volvofan), i forhold til langt de fleste andre "almindelige" biler MEN.
En powerglide er lavet til de store V8 BB's, og jeg tvivler på at du kan få en optimal gearing til 402m med kun 1 gearskift(Vil gerne modbevises) men hvis du kan finde en bagtøjsgearing, der lige akkurat løber ud i Rpm ved 402m, kan det måske godt være?
Jeg har bare aldrig hørt om det, altså Volvo+powergilde(men det ville glæde mig at se det).
Har til gengæld set en volvo med Th350 og det fungerede ret fint.

Jeg har lige haft en Aw71 liggende ved siden af en A340E, de er MEGET ens at se på udefra, om alle stumper passer sammen, tør jeg ikke sige, men visse dele kan ihvertfald bruges.

Fine dele lyder interessant? Link?
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#14 Indlæg af lqs »

manglende bundtræk? hva fanden tror i der er koblinger og convertere (eller lattergas!) til for?
MVH søren
Besvar