Hvad skal man købe af bremser til en vr6?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Danny Salling
Mester Medlem
Geografisk sted: Vestsjælland

Hvad skal man købe af bremser til en vr6?

#1 Indlæg af Danny Salling »

Hvis man ikke køber originale skiver og klodser, hvad skal man så købe og vil det være billigere at købe originalt end at købe "upgrade" skiver og klodser?
Wildert
Mester Medlem
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

Re: Hvad skal man købe af bremser til en vr6?

#2 Indlæg af Wildert »

Danny Salling skrev:Hvis man ikke køber originale skiver og klodser, hvad skal man så købe og vil det være billigere at købe originalt end at købe "upgrade" skiver og klodser?

Det kommer jo an på hvad du skal opnå?
All out max bremsekraft til skiverne smelter? Eller god hverdagskombi? Eller billigst muligt (dårligt sted at spare), eller?

Jeg har G60-bremser på min Golf - ret magen til VR6'erens, men ikke helt.
Den kører med originale skiver og GreenStuff.
Rimeligt effektiv - tager fra helt kold, og prisen er behersket. Det er mine krav, som opfyldes.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

find feks prisen på brembo skiver så de kan byttes hvis de bliver skæve, jeg har kun haft god erfaring med greenstuff klodser.

ellers så virker de carbonmetallic klodser jeg køre med nu ganske godt, men et sæt klodser koster et sæt skiver.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem

a

#4 Indlæg af tonnilerche »

jeg har kørt med Black Diamond på min charade..

De blev skiftet i forrige måned, hvor de havde siddet på bilen i 2 år ( 70.000km ).

Her var de kun lige slidt ned til slidmærkerne ( fra 18mm til 17mm ).

De er krydsborede, så desværre oplevede jeg at de flækkede, og så måtte jeg jo skifte dem.. Men det er vist ikke usædvanligt at det sker.

Men jeg skal helt sikkert have sådan et sæt igen.. De koster under 1000kr med fragt fra UK af til min bil, og jeg har aldrig set et par skiver tage så mange bank som dem - også til banekørsel med konstante nedbremsninger.
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Geografisk sted: Fredericia C

#5 Indlæg af JerrilD »

Jeg har haft gode erfaringer med OMP klodser + brembo max skiver som er rillede :)
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Besvar