Svejserindkøb

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Svejserindkøb

#1 Indlæg af Runesm »

Jeg går og leder efter svejser, jeg skal hovedsageligt svejse/lappe et panel, og udstødningsrør, trykrør og en manifold i ny og næ i 2,5mm gods.

Hvor langt kommer jeg med et 120amps 3-faset migatronic anlæg, eller vil i hellere foreslå at jeg køber et 180amps, som er bredt foreslået når man googler?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#2 Indlæg af m power »

jeg ville nappe det med 180amp, det andet er lidt for meget et hobby apperat.
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#3 Indlæg af needspeed »

Jep køb en på 180amp, så har du en mere allround svejser i forhold til en 120 amp, vil være træls at have købt en på 120 amp og så finde ud af den ikke lever op til ens krav.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#4 Indlæg af Runesm »

Jojo, men jeg har muligvis et 120amp i kikkerten, hvor imod 180 amps kan man kigge _længe_ efter.

Og ærlig talt, det er ikke særlig tit jeg svejser plove, skovle og andet tungt maskineri. Det er faktisk aldrig.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#5 Indlæg af m power »

Runesm skrev:Jojo, men jeg har muligvis et 120amp i kikkerten, hvor imod 180 amps kan man kigge _længe_ efter.

Og ærlig talt, det er ikke særlig tit jeg svejser plove, skovle og andet tungt maskineri. Det er faktisk aldrig.


det rækker 180amp nu heller ikke til :wink: .

den første co2 jeg havde var en 220v megatronic, jeg mener den var på 110amp, det var noget crap.

det mindste rust og den skabte sig.

så købte jeg en 380v panwell (megatronic) 180amp, det kører helt anderledes, bruger den dog næsten aldrig da jeg laver bil på job :D
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#6 Indlæg af Runesm »

m power skrev:
Runesm skrev:Jojo, men jeg har muligvis et 120amp i kikkerten, hvor imod 180 amps kan man kigge _længe_ efter.

Og ærlig talt, det er ikke særlig tit jeg svejser plove, skovle og andet tungt maskineri. Det er faktisk aldrig.


det rækker 180amp nu heller ikke til :wink: .

den første co2 jeg havde var en 220v megatronic, jeg mener den var på 110amp, det var noget crap.

det mindste rust og den skabte sig.

så købte jeg en 380v panwell (megatronic) 180amp, det kører helt anderledes, bruger den dog næsten aldrig da jeg laver bil på job :D



Mm, men der er kanon meget forskel på om det er 1 faset 220v, eller 3 faset 400v jo.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
bp.gass
Medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 19 feb 2007, 14:56

#7 Indlæg af bp.gass »

Jeg har en gammel 180A 3-faset Migatronic og jeg er til tider træt af at jeg ikke købte noget større... Det er også kun til tynde plader og andre småting, så en 120A er der ikke meget spræl i...
Jeg købte anlæget med flaske til 1800 kr, så dyrt er det ikke...
Hvis ting skal gøres rigtigt, så gør det selv...
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#8 Indlæg af needspeed »

bp.gass skrev:Jeg har en gammel 180A 3-faset Migatronic og jeg er til tider træt af at jeg ikke købte noget større... Det er også kun til tynde plader og andre småting, så en 120A er der ikke meget spræl i...
Jeg købte anlæget med flaske til 1800 kr, så dyrt er det ikke...


Så har du været heldigt.
Syntes ikke jeg har set dem under 3000kr med flaske.
Men det er også meget billigere end en ny :gnaek:
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Besvar