Morten VJ skrev:
Personligt ville jeg flytte LMM op bag forlygten, og ind i motorrummet.
Da hverken stik eller elektronik er særligt glade for fugt!!
Og så får den lidt afstand til filtret, hvilket kun er godt!
For at mindske turbolensen fra filtrene, og ind i LMM.
De fleste fabriksmonterede LMM har et lige rør på ca.15-20 cm før, og et lige rør på ca 10 cm efter.
Det må de have en grund til, for hvis de kunne programmere sig ud af det.
Så havde de gjort det og sparet de penge til ekstra rør.
MVH
Morten
Hej Morten,
Jeg er helt enig med dig i denne antagelse.
Men 1) der er ikke plads på bagsiden af lygten, uden at jeg skal lave hele den rørføring om... og der er bare ikke en skid plads i det motorrum. 2) Alle kendte induction kits (fra fx HKS) monterer filteret direkte på LMM 3) Originalt sidder LLM monteret direkte på filterkassen 4) Ca 90% af alle globale medlemmer af 300ZX klubben kører med filter direkte på LMM - Uden problemer.
Den eneste grund til at jeg har lavet det om, i forhold til hvad man ellers kan købe af færdige kits, er at jeg gerne vil gøre rørene kortere, og med færre bøjninger.
Når jeg skal have motoren ud (næste vinterprojekt er at montere større møller) havde jeg tænkt at lave nye rør, fra turboerne og hele vejen ud...
/Claus
_________________
-
Claus
Ejer af en Nissan Fairlady TT og
www.autobahn88.dk