Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 13:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2009, 23:36 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
hvis i mener myndighederne skal rette ind efter jer på tre punkter... hvorfor så bruge argumenter som at det er for at lovliggøre, eller undgå skat eller politiets deltagelse? hvis i mener noget skal gøres tæt med kit eller lign så skriv det. dem der læser dette tænker muligvis ikke som dem der skriver det!


MVH søren


Jeg er rimelig sikker på at brugen af lattergas (NOS, Racal, whatever...) er noget ingen andre end Blackrace har et "stort problem" med, men vi skal da gerne i egenskab af køreforening, når den tid kommer, tage det op med relevante myndigheder (når nu DASU ikke? gør det).

På den med væsketæt, ligger det jo ligesom i teksten, væsketæt... dog går der ikke noget af mig, hvis du syntes jeg skal påføre hvordan man skal gøre noget væsketæt.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Senest rettet af Ravnen 23 nov 2009, 23:48, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2009, 23:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Sælger Ravnens Speedshop 51 x 6mm fladjern? :tooth:


Nej, men det gør GM's Auto chop shop :gnaek:


Ravn; Det var ment som en opfordring til at se lidt nærmere på det stykke fladjern!

Brug dog forpokker et stykke 50x6mm fladjern, eller tag skridtet og skriv 2"x1/4", istedet for at krydse de to betegnelser og komme op med noget man ikke kan købe.

N2O (bevist valgt for at undgå handelsnavnene, m.v. hvoraf feks lattergas ikke kan købes i DK) skal i have kigget seriøst på.
De flasker man kan købe med N2O sælges typiskt under handelsnavnet RACAL. Disse flasker er ikke udstyret med afblæsningsventil, og kan således ikke blæse af til fri luft, ergo kan de ikke opfylde det nuværende reglement.
De flasker der har denne afblæsningsventil er ikke lovlige at have i fyldt tilstand, qua de ikke er godkendte(EBAY/KINA flasker!) af de danske myndigheder.

Så det er reelt ikke muligt at køre med N2O, OG overholde både jeres regel, og myndighedernes lovgivning.

Så der er disse 3 muligheder:
1: Køre uden N2O
2: Køre med godkendte flasker og håbe på at teknisk kontrol ikke opdager det.
3: Køre med ikke-godkendte flasker og håbe myndighederne ikke opdager det.

Hvilken en er det reglementsskriverne ønsker af disse 3 muligheder?


Vi kører med Racal fyldte godkendte NOS flasker, slåskampen (hvis der er en) tager vi bagefter, men det vil i alle tilfælde være DHB der tager beslutningen... som så i dette tilfælde er taget...

Hvad gør de i Sverige? det er også et EU land...

Og vi skal nok fjerne den millimeter!

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2009, 06:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lad være med at fjerne den millimeter!
brug i stedet DASUs krav (nhra mm).
DVS. min. 50,8x6,35 (2"x1/4")så behøver div mennesker, ikke blive disket til et dasu eller udenlands løb, blot fordi de i god tror har lavet det efter jeres krav.
det samme lexan ruder, sæt et min. krav til godstykkelsen. mener DASUs er 4mm.
prøv at kig jeres regler igennem. lug det fra der alligevel ikke kan kontrolleres.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2009, 06:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
kunne godt tænke mig, i ville forklare, hvikle klasser nogen af de mest kendte (dhb) biler hører hjemme i.
foreslår følgende.
ELNEFs BUGGY.
JOHN 100KGs ROD.
COSSIEMANDENs ESCORT.
GERTS KADETT.
TJUKs BMW.
prøv at beskriv hvor de hører til pga ET.
bagefter hvor de hører til pga bilen pt.
det kunne også være sjovt med et par af de kendte svenske biler.
men det bør nok være nogen de fleste kender... nogen forslag?
MVH søren
ps. hvis nogen af ejerne af disse biler, også ville skrive her ville det være fint!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2009, 06:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 25 sep 2007, 19:27
Indlæg: 42
Jeg kørte 10,86 og 200km/t som hurtigst i år så det må jo betyde Outlaw klassen
Jeg vil mene at min bil med små justeringer kan køre i den klasse ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2009, 07:24 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
jeg kom igennem på under et ½ minut, så jeg hører vel til,,,,,,,,,,,,,,udenfor hegnet :tooth:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2009, 07:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
cossimanden kan nok køre street, da jeg ikke forventer at han kommer under de 12 sek. ronnies vogn er jo også std at se på, ude som inde, så den passer fint i gadeklassen. han kører også på gadedæk uden wrinkle wall.

elnef har selv svaret

tjuk, har ganske rigtigt glasvinduer, og alt er i store træk originale pladedele. så bilens karos kunne passe i streetklassen. dog ønsker søren af mærkværdige årsager at køre på slicks, samt at han umiddelbart også burde kunne overskrive 12 sek grænsen.

100kg johns bil kender jeg ikke så godt andet end jeg ved at han bør kunne komme under de 12, samt at han kører på slicks af en art, med god grund ville jeg så tilføje

mertz. selvom karosen er std. og den bruges på gaden, så kan han også overskride 12 sek grænsen, samt at han vil køre på slicks af en art. jeg har solgt ham mine, så regner med at han vil deltage på dem og så skal han minimum køre i outlaw.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2009, 08:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Tingleff: ET, dæk, Drag 4-link, ændret karosse = billet til Outlaw
Tjuk: ET, dæk, ændret karosse, interiør fjernet = billet til Outlaw
Husballe: ET, dæk, Lexan, interiør fjernet, instrumentbrædt fjernet = billet til Unlimited
Beyer: ET, dæk, flipfront, rørfront, ændret karosse, lexan = billet til Unlimited
Lasse: ET, dæk, interiør fjernet, lexan = billet til Outlaw
Kiesa: ET = bilet til Outlaw
Fredslund: ET, dæk, fjernet interiør, lexan? = billet til Outlaw
Per: ET, dæk, ændret karosse, interiør fjernet, rørramme, lexan, Drag 4-link = billet til Unlimited
Kjeld: ET, dæk, ændret karosse, interiør fjernet, rørramme, lexan, Drag 4-link, flipfront = billet til Unlimited
Gas: ET, dæk, ændret karosse, interiør fjernet, rørramme, lexan, Drag 4-link, flipfront = billet til Unlimited
Nick: ET, dæk, fjernet interiør, drag 4-link, lexan, ændret karosse = billet til Outlaw
Pape: ET, dæk = billet til Outlaw
Elnef: ET, dæk = billet til Outlaw
Jack: ET = billet til Outlaw
Jesper: ET, dæk, drag 4-link, ombygget karosse = Outlaw
LQS: ja hvad blir' det til med den Taunus?, skal vi sige rørramme = Unlimited

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Senest rettet af Ravnen 24 nov 2009, 11:25, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2009, 10:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
alle de biler i street, skal vel være på "lovlige" nummerplader og med stelnummer, (som hører til bilen og ikke kun til nummerpladerne)

og netop der opstod jo en masse problemer sidste år

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2009, 11:14 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Captain Slow skrev:
alle de biler i street, skal vel være på "lovlige" nummerplader og med stelnummer, (som hører til bilen og ikke kun til nummerpladerne)

og netop der opstod jo en masse problemer sidste år


Det har lige så meget at gøre med ombygningsgraden og med et breakout på 12 sek. samt krav til at bilen fremstår standard, tvivler jeg meget at der vil være et problem i denne henseende fremover...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team