Jeg tror egentligt man skylder sig selv at stille det helt store spørgsmål:
Giver det her reglement overordnet set streetracing en værre eller bedre fremtid end sporten havde INDEN reglementet.
Ikke noget med at skele til hvor man selv evt. måtte blive fanget en lille smule - men helt overordnet: Er det et skridt frem eller tilbage?
Man kan debattere en uendelighed om klasseinddelinger, og der er for og imod, tænkte og mindre tænkte eksempler, etc. etc. Det er meget svært at opgøre objektivt, og der vil være en tendens til at dem der råber højest tegner stemningen. Ofte er dem der råber højest, dem der er mest utilfredse (og det har ikke noget at gøre med om de har ret eller ej - det er bare en konstatering).
Så helt overordnet: er det frem eller tilbage?
Jeg synes at Ravnen rigtigt godt har gjort rede for hvorfor det her er et skridt frem: Det er det fordi alt det her "fup" med syn, nummerplader osv., bliver taget ud af spillet, og det fjerner enhver mulighed for at der kastes et dårligt lys på sporten (i hvert fald på den konto).
Samtidig er målet et mere gennemskueligt reglement som man KAN håndhæve - det giver også mindre snakken i krogene (forudsat at man gør det

).
Alene de to ting giver for mig som udenforstående - et ekstremt trin fremad for sporten som sådan. Er der så nogle småting i klasseinddelingerne som kan debatteres... jaaa, personligt ville det betyde meget lidt i det helt store billede der handler om at reglementets mål er overhovedet at sikre sportens overlevelse samt noget anerkendelse.
Lidt sat på spidsen vil jeg sige at hvis det her tiltag IKKE var kommet, så var der en større risiko for at streetrace fik et enddog meget skidt image i løbet af de næste år.
Nu er der ren røv at trutte i overfor myndighederne, og så har Hr. og Fru DK meget sværere ved at kunne blive forargede.
Så mit råd er: lev med at klasseinddelingerne ikke er 100% optimale for lige den enkelte - det tjener et større formål.