Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 07:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Jeg har en 123cc 2 takt motor, som var groet fast i stemplet efter lang tids stilstand.

Den viste sig at være groet en del mere fast en jeg først havde regnet med, men efter at den havde søppet i wd40 i et døgn opgav jeg at få det ud uden vold. Jeg varmede cylendreblokken op med autogen og satte den i pressen med en 3/8 forlænger ned ved tændrøret. Her viste det sig at der skulle over 5000 kg til at det kom ud. Jeg pressede selvfølgelig ned gennem stemplet så det nu har et firkantet hul der passer rigtig godt på en 3/8 forlænger.:-) Jeg havde regnet med at skade stemplet, men jeg havde ikke lige regnet med at et ny kååster 1100.- hvilket ligesom gør at jeg ikke gider lave motoren. Men da stemplet ikke har taget skade på andre måder en hullet ville jeg lige hører om der er nogle der har mod på at svejse det, hvis det på nogen måde vil holde. Det er lavet at alu..

HypHest

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Nu vi er igang med jokes, så har jeg engang rettet en alvorligt skæv krumtap i en drejebænk med en svejsebrænder, en lægte og andet forhåndenværende. Bare jeg ramte indenfor et par millimeter var det godt. Afbalancereing var en by i Rusland. Motoren kører fortrinligt den dag idag, endda med forhøjet omdr.begrænser. Det er en Briggs&Stratton, der trofast tygger sig gennem min græsplæne et par gange om ugen. Og hvad kan man lære af det? -At man skal dreje uden om betondæksler i græsplænen....??
Mvh. Per

Nyt Medlem

Det skulle ikke vær det store problem

Hejsa
Har prøvet at svejse et stempel før, det var ingen succes, det bliver skævt:-/
Hvad er det for en motor? Kan muligvis godt hjælpe dig med et stempel, har mange gode kontakter inden for 2T verdenen:-D
Mvh. Christopher
60622410

Til Christopher..

Jeg vil lige prøve at måle diameter og krydspind. Så kunne det være at der var noget andet fusk der passer.

Men da det har hul lige i midten, er der vil mindre chanche for at det bliver skævt, spørgsmålet var også om det ville kunne holde.

HypHest

Det jeg prøvede at svejse havde også et lille hul i midten(havde overhørt tændingsbanken, men tror nu sagtens at det vil kunne holde, men bare gi nogle mål på et tidspunkt:-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time