Kratlusker, vi er meget enige om at forkert oliebrug i Wankelmotoren kan lede til lav kompression, det er dog ikke det eneste, når de runder 200.000km plejer Apexseals(stempelringe) at være nede omkring minimumsmål og fjedrene trykker ikke længere med samme kraft. Overdrejning kan gøre Apex fjedre "flade" og så trykker de heller ikke så hårdt længere.
Mazda anbefaler Mineralsk olie i alle Wankel inkl. 8'eren
Jeg anbefaler at snyde lidt og montere en tank til 2-takts olie som føder den eksterne oliepumpe og så bruge det dyre stads i motoren. At jeg ikke selv gør det, bunder nok ud i noget dovenskab
Lige et skræmmebillede af carbonaflejringer i sideseal-riller.
Forstil jer at der er minimal spillerum og så skal der også lige være plads til carbon aflejringerne - no can do.
Og så lige lidt spas til at tilfredsstille barnerøven i Luske
Glædelig Jul <---- KLIK PÅ MIG