Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 04:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Wildert: Mener bare at det street apperence høre til i STREET klassen.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Wildert, jeg er helt 100% enig med dig i dit sidste indlæg!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Supra MK4 skrev:

det hører også til i streetklassen :wink:

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
Supra MK4 skrev:

det hører også til i streetklassen :wink:

:tooth: regner ikke med det er nødvendig og skære ud i pap.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Supra MK4 skrev:
Mener ordet skal fjernes.
For det første er det næsten umulig og definere, og kan altid tolkes.

Jeg tror personligt på at sporten har gavn af en klasse hvor man håndhæver begrebet "street appareance". Der er en grund til at standardvogns-racing altid har været rigtigt populært: De har "street appareance", så fans kan forholde sig til hvad der kører på banen.
Den erfaring tror jeg det vil være enormt uklogt for street racing ikke at læne sig op ad.

Og så må jeg give Ravnen ret: Det er "street racing" - i min bog har det meget at gøre med netop street appareance.
Beyer's Starlet - uanset hvor imponerende den end er - har ikke meget med street racing at gøre som sådan (i følge min definition - og jeg mener i øvrigt stadig det er fedt at holde fat i unlimited klassen, så den er naturligvis ikke dømt ude).

Citat:
det er at bilen skal være "intakt" på alle (originale) karosseri elementer, herunder lygter og front,

Det er sgu' da et meget godt udgangspunkt for "rammen" på en definition!

Så er der "bare" tilbage at få beskrevet hvad der er for meget MadMax, og hvad der er ok :-).

Jeg kan et eller andet sted huske at have læst noget om at "synsfolkene" ikke skulle være i den situation at det var nødvendigt at have udvidet ledvogtereksamen i samtlige modeller og deres særlige specialvarianter fra eksotiske markeder.
Men har i overvejet at lægge bevisbyrden over på deltagerne - i hvert fald i nogen grad?
Jeg tænker f.eks. at man kunne gøre som man har gjort i mange andre former for motorsport: det påhviler køreren at kunne bevise hvad der er originalt. F.eks. via homologeringsattest, værkstedsmanualer og deslignende. Alle "kilder" gælder i princippet, da det altid er et spørgsmål om at sandsynliggøre.

Hvis det kommer til karosseri, så kan noget så simpelt (og billigt), som en Haynes manual faktisk bringe én ret langt.

Det er så ikke alle biler man kan få det til, men de må så ud og hitte andre lignende kilder.

Bare et forslag...

På den med synsfolkene må jeg sige at vi pt. har fat i nogle rimeligt kompetente gutter, hvoraf to af dem er rigtige synsfolk i det daglige og to af dem foriøvrigt særdeles velkendt med Dragracesporten, om hvorvidt disse kommer i brug til DHB ved vi ikke på nuværende tidspunkt, een ting er dog rimeligt sikkert og det er at de kommer til at presyne alle de biler, hvis kørere er medlemmer af køreforeningen, der kører hurtigere end 10 sek, det gør vi for at imødekomme evt. problemer der kunne opstå på raceday med forståelsen af reglementet samt som en hjælp til køren til at regge sin bil til på den "rigtige" måde ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt.

Som du er inde på med bevisbyrden så vil der jo nok altid være en eller anden form for omvendt bevisbyrde for køreren, omend jeg tror ikke at det vil blive et problem af nævneværdig størrelse i det at folk jo, til en vis grænse, skal have lov til at style deres biler med andre komponenter end de originelle, ala. side spejle der bliver udskiftet til M3 style, skærmkanter samt plast, carbon, og glasfiberdele m.v.

Det jeg mener vi derimod som kørerforening skal holde øje med og begrænse, er når man for at cutte hjørner af, vælger den nemme løsning med karosserisaven eller simpelthen bare monterer motorkomponenterne uden på bilen, her er vi efter min mening nødt til at stå fast hvis vi skal bibeholde gadebils looket - også selvom det koster på populariteten, egentlig beder vi jo bare folk om at dække delene ind, ikke at de ikke må rage ud og skulle dette stadig ikke være det man vil så er der jo stadig mulighed for at køre i Unlimited. Jeg kan ikke se hvorfor det er en så stor kamel for nogle kørere at sluge, vi er jo i den grad bedre stillet end nogen sinde med disse regler...

Billede

Titel:
Mester Medlem

3.5. Kølersystem
3.5.1. Ingen del af kølersystemet må uafskærmet befinde sig i
førerkabinen, herunder kølerør og køleslanger (varmeapparat dog undtaget).
Ved brug af egnede slanger eller metalrør samt væsketæt heldækkende metalkappe i min. 0,6 mm jern eller 0,8 mm aluminium, er dette tilladt.
3.5.2. Ved placering af køler i bagagerum skal denne være afskærmet fra kører af væsketæt
heldækkende metalplade i min. 0,6 mm jern eller 0,8 mm aluminium.

Så det er da en mulighed at flytte køleren, for derved at kunne rykke intercooleren ind og dermed slippe for det frygtede glasfiberarbejde... :up:

Titel:
Mester Medlem

Den med intercooler er afdæket syntes jeg, der er flere muligher på løse det.

Hvad med det op af hjelm, ravn skrev noget om hvor mange cm, du skriver efter din mening må det ikke.

Titel:
Mester Medlem

det hænger sammen med at hvis ikke man kunne finde en rimelig beskrivelse af hvor meget det må stikke ud, så er det lettere for alle at sige at det må ikke stikke ud. det er jo noget af det der skal defineres af den kommende kørerforening. jeg vil på ingen måde stå i vejen for en bred aftalt definition. jeg mener at vi har skrevet reglementet og taget stilling til nogle problemstillinger. det er efterfølgende op til dem der ønsker at være med i kørerforeningen, at vedligeholde og tilpasse reglementet...

Titel:
Mester Medlem

som tidligere skrevet, er bølgerne gået højt til tider under reglementsskrivningen. det er jo ikke sådan at alle er enige og heller ikke når der skrives sådan noget som dette. der måtte ligges til og trækkes fra og forhandles på bedste politiker vis osv for at nå til det resultat i kan læse.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Yugo Turbo skrev:
Heyer guru skrev:
Yugo Turbo

er du en tøs

I så fald er min diller en temmeligt lang klitoris :lol:

lang og lang ved jeg nu ikke om den er lasse :lusket: :lusket:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time