Rullefelt med bremse.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#11 Indlæg af BANDIT »

Kuno skrev:Han er desværre lukket, ellers var det oplagt.


Hvad ? Hvornår er det sket
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

det er en alvorlig bakke der bliver tale om!
nok så stejl at bilen i mange tilfælde vil forsøge at lave spin. er det ikke det der sker... bliver elbremsen varm...
MVH søren
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#13 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:det er en alvorlig bakke der bliver tale om!
nok så stejl at bilen i mange tilfælde vil forsøge at lave spin. er det ikke det der sker... bliver elbremsen varm...
MVH søren


Gad vist om ikke bakken kan blive så stor (stejl) at vægten går over på baghjulene(fordel for en baghjulstrækker!) i en grad hvor der kan blive tale om at gå bagover...Nå...ikke så relevant ;-)

Hvis der er 270hk der skal holdes i steady-state, så er det trods alt ~200kw effekt der skal fises af i form af varme. Det bliver varmt, og det går _hurtigt_ hvis der ikke er nogle kg termisk enerti at gøre med(eller en voldstor køler).
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#14 Indlæg af møffe »

BANDIT skrev:
Kuno skrev:Han er desværre lukket, ellers var det oplagt.


Hvad ? Hvornår er det sket
mon ikke ferie lukket, snakkede med ham for 3 dage siden.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#15 Indlæg af BANDIT »

møffe skrev:
BANDIT skrev:
Kuno skrev:Han er desværre lukket, ellers var det oplagt.


Hvad ? Hvornår er det sket
mon ikke ferie lukket, snakkede med ham for 3 dage siden.


Nå okay, hehe.
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Kuno
Medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 14 sep 2009, 20:08

#16 Indlæg af Kuno »

Har fundet et felt med bremse, hos Nøvling Autoværksted.

Grunden til at jeg søger et felt med bremse, er at jeg kan holde motoren på de omdrejninger som jeg har angivet i mit tændings map, og kun køre op og ned i tryk, og holde i et ønskede tændings felt. Med live momentudlæsning kan jeg køre tændingspunktet frem eller tilbage og se hvordan momentet ænder sig.

Jeg har læst mig frem til, at man skal stille tændingen frem indtil at momentet falder og så et par grader tilbage, hvis dette ikke er rigtig opfatter, ser jeg med stor glæde et andet forslag.

De lidt ældre rullefelter har en rigtig stor vandkølet skive bremse, men tror de nye felter løser det på en anden måde.

KK autotekniks felt er uden bremse.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#17 Indlæg af lqs »

min påstand vil være at ingen felter kan bremse sådanne ydelser, og samtidig give en live momentudlæsning man kan stole 100% på.
desuden vil alene den varme belastning, du udsætter din motor mm for, gør at den aflæste effekt vil falde med tiden.
ang det med fortændingen, er det en meget brugt metode du beskriver.
MVH søren
Brugeravatar
Heyer
Medlem
Indlæg: 103
Tilmeldt: 05 maj 2009, 10:13
Geografisk sted: vejle
Kontakt:

#18 Indlæg af Heyer »

john 406 turbo
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 30 mar 2005, 17:41

#19 Indlæg af john 406 turbo »

Hvad med Ole i Viborg Auto teknik.
Besvar