det er en alvorlig bakke der bliver tale om!
nok så stejl at bilen i mange tilfælde vil forsøge at lave spin. er det ikke det der sker... bliver elbremsen varm...
MVH søren
lqs skrev:det er en alvorlig bakke der bliver tale om! nok så stejl at bilen i mange tilfælde vil forsøge at lave spin. er det ikke det der sker... bliver elbremsen varm... MVH søren
Gad vist om ikke bakken kan blive så stor (stejl) at vægten går over på baghjulene(fordel for en baghjulstrækker!) i en grad hvor der kan blive tale om at gå bagover...Nå...ikke så relevant
Hvis der er 270hk der skal holdes i steady-state, så er det trods alt ~200kw effekt der skal fises af i form af varme. Det bliver varmt, og det går _hurtigt_ hvis der ikke er nogle kg termisk enerti at gøre med(eller en voldstor køler).
Henrik http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Har fundet et felt med bremse, hos Nøvling Autoværksted.
Grunden til at jeg søger et felt med bremse, er at jeg kan holde motoren på de omdrejninger som jeg har angivet i mit tændings map, og kun køre op og ned i tryk, og holde i et ønskede tændings felt. Med live momentudlæsning kan jeg køre tændingspunktet frem eller tilbage og se hvordan momentet ænder sig.
Jeg har læst mig frem til, at man skal stille tændingen frem indtil at momentet falder og så et par grader tilbage, hvis dette ikke er rigtig opfatter, ser jeg med stor glæde et andet forslag.
De lidt ældre rullefelter har en rigtig stor vandkølet skive bremse, men tror de nye felter løser det på en anden måde.
min påstand vil være at ingen felter kan bremse sådanne ydelser, og samtidig give en live momentudlæsning man kan stole 100% på.
desuden vil alene den varme belastning, du udsætter din motor mm for, gør at den aflæste effekt vil falde med tiden.
ang det med fortændingen, er det en meget brugt metode du beskriver.
MVH søren