Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 04:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2010, 23:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Ok.Så er jeg med.
Hvad vil du gøre med gasspjæld?
Er som jeg husker styret af ecu.
Det er ikke for og tage modet fra dig jeg spørger.

_________________
Corolla Gti Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 jan 2010, 23:48 
Offline

Tilmeldt: 23 jan 2010, 21:36
Indlæg: 8
det el styret med tps, jeg overvejer at tage gas spæld fra 98'en det med kable træk og tps. men skal ind og måle det først


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 07:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En GDI motor med MS glem det!!!!
Hverken MS1 eller MS2 kan styre dyserne.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 10:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Og man kan ikke sætte andre dysser i? Lyder da underligt, hvis lige den motor kører med dysser der er så specielle at ingen anden motorstyring kan styre dem. Der må da alt andet lige være nogen i verden der har styret den slags dysser før vores ven her... Hvis de kan, så kan han ret sikkert også.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 10:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hoved problemet er ikke dysernes konstuktion, eller deres elektriske egenskaber, det kan man nok konstruere en driver til.

Problemet er at de skal styres sekventielt, og ms kun har 2 dyse drivere.

Det næste problem er at man kun har 180 krumtapsgrader til at kunne sprøjte benzin ind i cylinderen, ulempen ved direkte indsprøjtning!

Med en konventionel motor har man jo 720 krumtapsgrader at lege med!

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 10:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
årh så det er ms der er problemet... ok, troede det var dysserne du mente var problemet...

må man foreslå Omex 710 frem for ms så... en fantastisk styring, men lidt dyrere end ms naturligvis...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 10:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Dyserne er specielle.
Kører som jeg husker med et meget højere tryk.
De sidder også og sprøjter direkte ind i top.efter ventiler som jeg husker.
Men om ms kan er et godt spørsmål.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 10:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Hvad med 4 nye dyser mont i indsugnings manifold istedet.

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 12:14 
Offline

Tilmeldt: 23 jan 2010, 21:36
Indlæg: 8
Hmm Virker ikke som om jeg helt har gennem tænk det projekt. dyserne sidder mellem in/ex ventilerne og kører med forhøjet tryk. men som lidt startede det her var jeg fandt ud af min motor (4g93) har komp 12:1 har en søster, en 4g93T komp 10:1, men det med dyser udgange på ms, kunne man ikke hekse en MINISQUIRT ind over til dyse styring?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 jan 2010, 12:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den eneste MS variant der har potentialet til at kunne styre denne motor.
Er MS3, og den er ikke ude i almindelig handel ennu.
Og regn med at du alene skal finde alle løsninger både elektrisk, og i lave egen software, inden det kommer til at virke.

Mit råd er find en bil med et mere konventionelt indsprøjtnings system.
Det er 1000% nemmere at få til at køre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team