Sagen er den at jeg har en fætter som går op i computer og han vil godt ha skåret hul i hans computer kabinet og ha puttet noget plexiglas i siden af kabinettet..
Laser udskæringer?
Redaktør: Moderatorer
- JerrilD
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Fredericia C
Laser udskæringer?
er der nogen som har erfaringer med nogle firmaer som kan laser udskære i ca 1.5mm plade?
Sagen er den at jeg har en fætter som går op i computer og han vil godt ha skåret hul i hans computer kabinet og ha puttet noget plexiglas i siden af kabinettet..
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
- DorkVonWaterfall
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Ikast, verdens navle
- tonnilerche
- Senior Medlem
a
Jeg har selv lavet den slags ved computeren før i tiden.
Der er flere måder at lave det på - det bedste er en dremmel og et par skære-skiver - det er langsomt arbejde, og der går en skive eller 3 til, men det blir ganske præcist.
Husk at skær på bagsiden - ellers får du ridset hele fronten når du kommer rundt i svingene ( forudsat du laver et ovalt hul ).
Så er det bare på med noget plexiglas og noget araldit/epoxy rundt i kanten.
Husk at file kanterne ned med en nedstryger eller noget finere - og er du rigtig fancy så sliber du hele siden ned, giver det en gang grunder og en gang frisk spray-maling - så får han jo endda også farvet kabinet-siden i en fed farve - så ser det herre gejl ud !!!!!1111one
Der er flere måder at lave det på - det bedste er en dremmel og et par skære-skiver - det er langsomt arbejde, og der går en skive eller 3 til, men det blir ganske præcist.
Husk at skær på bagsiden - ellers får du ridset hele fronten når du kommer rundt i svingene ( forudsat du laver et ovalt hul ).
Så er det bare på med noget plexiglas og noget araldit/epoxy rundt i kanten.
Husk at file kanterne ned med en nedstryger eller noget finere - og er du rigtig fancy så sliber du hele siden ned, giver det en gang grunder og en gang frisk spray-maling - så får han jo endda også farvet kabinet-siden i en fed farve - så ser det herre gejl ud !!!!!1111one
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- luske
- Mester Medlem
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
- JerrilD
- Mester Medlem
Hehe var ikke lige sikker på hvor tyk det varluske skrev:1,5 mm ?? , er det et alukabinet ??
men med dremel er det nemt i alu , bare klister det hele til med malertape (2 lag) før du skærer så du undgår ridser fra spånerne når du fumler rundt med hænderne i forsøget på at styre den vilde 100 watts dremel![]()
MVH Luske
Men tror ikke det er alu.
Jeg har ingen dremel.... Men sådan en wannabe fra Aldi....
Hvor får man nye skære skiver i den størrelse henne?
SV1000 for fun!
- JerrilD
- Mester Medlem
Kan de fåes i XL byg eller silvan?dinmor skrev:Org. dremmel forstærkede (512, 514 mener jeg de hedder) fåes i bygma. Koster 100,- for 5 stk, men de er også gode. Dem der ikke er forstærket kan ikke engang skære agurker! Der går 2-3 skiver til et window mod
SV1000 for fun!
- JerrilD
- Mester Medlem
Kan de fåes i XL byg eller silvan? for tror vist ikke vi ha en Bygma i Fredericiadinmor skrev:Org. dremmel forstærkede (512, 514 mener jeg de hedder) fåes i bygma. Koster 100,- for 5 stk, men de er også gode. Dem der ikke er forstærket kan ikke engang skære agurker! Der går 2-3 skiver til et window mod
SV1000 for fun!