Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 10:46

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Saab 900 2.0
Jeg har een Saab 900 2.0 fra 84.

Jeg ville gerne smide lidt mere "go" i den. Og jeg har fundet frem til een mulighed. Evt. fremskaffe sig motoren fra een Saab 900i Turbo fra samme årgang og smide i motorrummet.

Jeg kender ikk så meget til Saab, så er der nogen der har nogle sjove "fif" til hvorn man gør sin Svenske Traktor til een "dragster" ( Ironisk ment :-P )?

Mvh. Dennis

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Tag du bare motoren fra en turbo, men husk ledningsnettet, og når det er på plads kan du gi et praj igen, for den stakkels gamle skærgårdstraktor kan godt blive mægtig sjov når man "piller" lidt ved den.:-D

Hej Dennis

Jeg kender en der har en nysynét Saab 900 turbo (8 ventiler) fra 1983 stående til salg for 10.000 kr. hvis det var noget? Så kan du jo eventuelt sælde din egen og slipper for al bøvlet med ledningsnet, syn m.m.

Du må jo gerne sætte turbo på din standard motor, men du må sandsynligvis ikke sætte en motor fra en 900 turbo i din bil uden at skulle betale afgift igen (plus der kommer krav om at bilen skal kunne magte de flere heste, hvilket nok vil inkludere andre bremser)

Mvh.

Bjørn

Hmm! Puuha...! Jah!
Nu ved jeg næsten ik. Det kommer an på hvor denne Saab stor henne i verden.
Men jeg tror faktisk godt jeg må smide motoren over, da den eneste forskel er indsprøjtning og turbo, alt andet er det samme. ( Bortset fra diverse ændringer ).

Men jeg har fundet een Saab 900 Turbo, samme årgang til 2500kr... Det er sq ik slemt.

Men vil prøve at finde ud af det...

Mvh. Dennis.

Hvis du sætter torbu og indsprøjtning på laver du den jo faktisk om til en turbo model og det må du ikke med mindre den holder sig inden for 20% grænsen ellers skal der betales afgift.

/Kristian T

Hej

Det var nu også bare ment som et tilbud.

Det kan godt være at alt andet er det samme, men skal du være helt lovlig må du jo ikke overstige 20% reglen. Det er derfor, jeg mener, at du ikke må sætte en turbo motor over i en standard 900 model.

Bortset fra det står Saab'en i Århus.

Mvh.

Bjørn

Moderator

er den saab til de 10000 rusten? er den mekanisk ok?
Jeg har en kammerat der leder efter sådan en..

PS: hvad kan man få ud af sådan en sven...så den stadig holder?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Hej

Mekanisk er den helt i orden.

Der er ingen rust i bunden, da den er importeret fra syden (kan ikke huske hvilket land) i 1995, og har fået en undervognbehandling. Der er dog lidt rust i og omkring nogle af dørene. Derudover er kabinen rigtig flot og velholdt.

Den kører rigtig godt, og ejeren kørte f.eks. for ca. 14 dage siden uden problemer 600 km i den på samme dag.

Mht. max. ydelse er der et eks. under vandindsprøjtning, hvor han kører med 1.5 bars tryk og ca. 200 hk.

Mvh.

Bjørn

Hej Dennis
Jeg har også en tysk Saab 900 turbo stående. Jeg mener at den er fra '85 (måske '84 har registreringsattesten derhjemme). Den går rigtig godt og har både elruder, elspejle, centrallås og alufælge med 2 nye og to gode brugte dæk på. Den er næsten rustfri og egentlig meget velholdt. Gearkassen er ikke god på den, men du kan få en med i reserve. Jeg kan endda levere den - hvis det ikke er for langt væk. Jeg kommer fra Herning egnen. Du kan få den for 4.500,- leveret.
Det er forøvrigt mig med 1,5 bar og V/I på en Saab 99 turbo. Jeg ved en masse om hvordan du kan få ekstra heste ud af sådan en svend.
Mvh Johnny and
P.S den er lyseblå metallic

Moderator

Er der noget med at de første saab turbo var med en form for tryk-kaburator?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time