hmm, ja det er vel op til arrangøren hvad man ønsker at gøre. Vil reelt
tro at du slipper med et "påbud" om at din bil næste gang skal være "up-to-date" på sikkerhedsfronten.
Årsagen til denne regel er at rednings personel skal kunne afbryde din bil hurtigts muligt hvis du ligger på taget. Vi har lavet reglen for at højne sikkerhedsniveauet i bilerne. Hvis ikke der stod at du skulle montere bur i din bil, ville du så gøre det?
Jeg kender fra mig selv at jeg først har monteret min styrtbøjle da jeg forventede at komme tæt på grænsen hvor den ville være en nødvendighed. Vægt tager tid tænker jeg og man har tendens til at mene at det kun er ham den anden der kører galt, så det går nok, igen uden (indsæt selv sikkerheds grej) igen i år osv osv...
Vi må jo erkende at bilerne kører hurtigere og hurtigere og det bliver hele tiden vildere end sidste år. Med den tanke SKAL sikkerheden også højnes i takt med tiderne. Vi er flere der mener at hvis det går rigtig galt og der er en der dør ved et uheld på banen, så frygter vi at det vil blive LANGT mere besværligt at få lov at afholde ræs igen efterfølgende.
Dette kan modvirkes af at have regler der udviser ansvarlighed, modsat det reglement der eller er blevet kørt efter tidligere. Bilerne er i mine øjne vokset fra reglementet. Så blev der fortsat kørt efter et uansvarligt reglement hvor man nærmest så bort fra reglementet på dagen, så vil jeg tro at en undersøgelse af et uheld med dødelig udgang, vil kunne ha lukket ned for muligheden for at få lov til at have lovlige arrangementer. Vi mener selv at med dette reglement, vil vi kunne sige til en given undersøgelses kommision at vi har opført os ansvarligt og bilerne er bygget ansvarligt.
Vi er jo desværre stadig anset for nogle rødder, der dyrker en motorsport DASU kalder "ikke stueren". Var vi lige så store som tossebold, kunne samfundet acceptere langt mere fra vores side. Se bare på halve smadrede bydele og ødelagte tog, beværtninger osv osv, når unavngivne fodboldklubbers fans ramler sammen. Man kunne jo fristes til at påstulere, at den ringe konsekvens det har for fans og klubber, næsten kan sidestilles med at samfundet ser deres aktiviteter uden for stadion for en del at gamet