Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 13:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: A4 chiptuning
Hejsa jeg har lige købt en Audi A4 1.6 fra 95 med standard 101 hk som har gået 200.000 km er der nogen som ved noget om chiptuning og om det er for stor en belastning for en bil som har gået så mange kilometer og om det overhovedet er muligt på en 1.6´er...
På forhånd tak for hjælpen !!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

prøv www,rh motorsport.dk
mvh BrianB-]

Mange tak endu engang Brian :-|

Der var vel ikke andre som skulle ligge inde med noget viden så bare skriv !!:-|

Hej.
Det hjælper ikke ret meget med en chip. Det gi'r højst 5-8hk. Så skal du over i noget som knast, bananmanifold, måske turbo eller kompressor.
Det med km-tallet er ikke noget problem, ´min kammerats A4 1,6 fra '95 har kørt 272.000km, og den kører bare godt. Hold lige øje med dine bære-arme, det er desværre en svaghed.
mhv. Gert....

Hej Gert tak for svaret... nu kan jeg jo ikke påstå at jeg er den helt store professor indenfor biler.... men hvad for nogen bære-arme snakker vi om... bære-armene til hjulene eller hvordan ??;-)

Hej
Ja, der sidder 4 bærearme i hver side foran. 2 for oven og 2 for neden. Det er især de forreste foroven og de bagerste for neden. De nederste skulle gerne være skiftet på din (Det skulle gerne fremgå af din service-bog om de er) det blev lavet på reklamation. De øverste er normal slitage. På min kammerats er de øverste først blevet dårlige nu, efter 272.000 km.
Mhv. Gert.

ok mange tak Gert

Bortset fra det Gert... hvad har din kammerat lavet ved sin Audi ?

For jeg har spurgt hos K&N og de hverken laver K%N kit eller chip til 1,6´eren latterligt nok... så hvis du kunne finde ud af det for mig ville det være kanon, for det er da for skod hvis der ikke er nogen som laver tun til den... :´-(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time