Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 23:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Det kan nu godt lade sig gøre. På Mors er der en MR2 turbo med +400hk, hvor det er lavet på den måde.

Stiller lidt større krav til korrekt dimensionering af turboladeren, men kan sagtens laves, også så det holder.

Der er så ikke rigtigt grund til at gøre det med de priser der er på WG idag.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
ja, Peters holder meget fint. mener dog det er -400 hk, (378 for at være nøjagtig)
med en modificeret k27 mølle og andre sjove opfindelser fra den gæve morsingbo (ikke at forglemme hans 1uzfe motoriserede "klisterkanalskrydser")

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellerup
Nu kommer jeg selv fra salling som ligger helt op af mors, har aldrig set den MR2 i snakker om dog ?

Grunden til jeg spurgte er at jeg kender en volvo fyr omkring herning, som havde en K27 på hans 240 turbo som lavede omkring 300 hk ca. han kørte uden WG nemlig og med en ventil på tryk røret til justering af tryk, ved dog ik hvordan det kørte men bare at han brugte den metode indtil der gik noget galt i motor eller turbo :?

Som der blev sagt med de priser vi har i dag med extern wastegate, så ville det da være oplagt at få sådan en sat på, men hvis man ik har manifold til extern wastegate så kunne det andet jo være et alternativ ?

Der er desværre ikke rigtig nogle der laver turbo manifolde til volvo 240 med extern wastegate, hvilket jeg syntes er en skam :(

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Peter Kibsgaard bor på sundbyvej i 7950 Erslev
rød mr2 aw11

Titel:
Mester Medlem

Jakobsen skrev:
Nu kommer jeg selv fra salling som ligger helt op af mors, har aldrig set den MR2 i snakker om dog ?

Grunden til jeg spurgte er at jeg kender en volvo fyr omkring herning, som havde en K27 på hans 240 turbo som lavede omkring 300 hk ca. han kørte uden WG nemlig og med en ventil på tryk røret til justering af tryk, ved dog ik hvordan det kørte men bare at han brugte den metode indtil der gik noget galt i motor eller turbo :?

Som der blev sagt med de priser vi har i dag med extern wastegate, så ville det da være oplagt at få sådan en sat på, men hvis man ik har manifold til extern wastegate så kunne det andet jo være et alternativ ?

Der er desværre ikke rigtig nogle der laver turbo manifolde til volvo 240 med extern wastegate, hvilket jeg syntes er en skam :(

protune har en adapter med 2 x T3 flance med udtag til 38mm extern wastegate, det var måske en løsning :?:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jakobsen skrev:

lav den selv :-)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nå okay kender ik fyren men det kan da være jeg ser den til sommer hvis jeg kommer på de kanter (:

Jamen jo har set den T3 adapter til WG men igen ingen plads desværre.

og til den med at lave den selv helt rigtigt det ville være nemmest, men nu er jeg godt nok bosat i kbh, og her har jeg desværre ik de samme midler som i det mørke dejlige jylland desværre. så kan ik lave noget herovre rigtigt :damn: Så skal jeg da låne værksted af en gal københavner hehe :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg er sikker på Nick Ravn kan strikke en fin en samme til dig :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Nick ravn hvor træffer jeg ham henne ?? :D Det ku da være dejligt med en anden manifold.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

han hedder Raven herinde, og hans hjemmeside er: http://www.ravenz.dk/

efter hans gallerier ser det ud fra han godt kan styre en tigsvejser :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time