bur, svejse, arb.tid

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
come_on
Junior Medlem
Indlæg: 70
Tilmeldt: 26 maj 2008, 20:30
Geografisk sted: nordsjælland.

bur, svejse, arb.tid

#1 Indlæg af come_on »

hej alle..

har fået bukket et bur, som så skal svejses i.. der er tilpasset og det hele-



da jeg skal ha en smed til det , ville det være fedt at vide om det er 8 timer eller 37 timer--

så hvis der er nogen der ude, der har prøvet det.. kunne det være fedt hvis i lige gad skrive hvor lang tid ca i brugte--

mvh steffen
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#2 Indlæg af Exhume.dk »

Tror du kan bruge alt fra 4 til 40 + timer på det.

Hvis det er sortjern og uden andre ændringer på karrossen end forstærkningspunkter til ben og et 6-7 pkt. bur er en god dag vel nok. hvis man har alle plader til svejsning klar

Er det i CrMo og uden instrumentbord, med montage ifbm. 4 link samt x-member fra motorummet og forbro til forreste ben, mens det hele er monteret på Jigg i en bænk er det i sagens natur en tidsrøver.

Ved ikke hvad dit set-up er, så det er svært at svare på.

Lad os se hvad andre byder ind med :up:
kafir harbi
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#3 Indlæg af Wildert »

Det kommer også an på hvad der er af forstærkninger til f.eks. dørkryds, osv.

Jeg har monteret et 7-punkts (i stedet for et kryds eller enkelt diagonal i den bagerste del har jeg et V) i min Golf 2 til rally.
Det er meget basic - ikke noget med kryds i taget, dørforstærkningerne er enkelte rør, har ikke fat i tårne fortil osv.
Basically er det meget tæt på at være det simpleste jeg kan slippe afsted med til rally for en bil af den årgang.

Det tog mig noget i retning af 2-3 aftener - det var så inkl. lige at designe lidt undervejs (jeg skulle f.eks. bestemme mig for det her med diagonalelementet i den bagerste del, samt hvad jeg ville med dørforstærkninger).
Det er første gang jeg har smidt sådan et i.

Hvis bilen er nyere, så er reglerne til rally sådan at burets minimumskrav bliver højere. F.eks. skal der monteres kryds i hovedbøjlen, der skal laves mere avancerede dørforstærkninger, der skal diagonal(er) i taget, der skal forstærkninger fra øverste punkt ved A-stolpen til frontbøjlens fod, etc. etc. Alt dette tager i sagens natur ekstra tid, kræver ekstra planlægning for at kunne komme til at svejse det i, osv. osv.

Så ja - det kommer an på hvor avanceret buret er - men netop minimum en dags tid.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#4 Indlæg af John Sahl »

Exhume.dk skrev:Er det i CrMo


Skal det tigges?
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
Exhume.dk
Senior Medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 02 okt 2007, 11:27
Geografisk sted: Midt i det mørke

#5 Indlæg af Exhume.dk »

John Sahl skrev:
Exhume.dk skrev:Er det i CrMo


Skal det tigges?


:wink: præcis
kafir harbi
Besvar