Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 11:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 sep 2002, 21:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej folkens. jeg har fået fat i en centrifugalkompressor, som er beregnet til at tilslutte motorens oliesystem. Kunne der ske noget ved at fylde den med olie, lukke hullerne til og så lade den køre i sit eget oliebad? Selvfølgelig søge for at den for ordentlig køling. Den er i forvejen udstyret med nogle rimelig seriøse køleribber.
Dertil skal sige at den kommer ikke til at køre så hurtigt, da jeg ikke ønsker så højt tryk. Jeg håber nogle kan hjælpe mig med dette. på forhånd tak Henrik

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 sep 2002, 21:54 
er det en Albrex ?
Per.


Top
  
 
Indlæg: 20 sep 2002, 09:27 
Hvis det er en Rotrex går det IKKE !!!


Top
  
 
Indlæg: 20 sep 2002, 16:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej Per. ja det er en Albrex.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2002, 17:48 
Du bliver nød til at sende noget olie igennem da der er en oliedyse der sprøjter ind imellem tandhjulene. Albrex kompressoren har en svaghed: På de første årgange var oliedysen for lille ( 0,4 mm) og tandhjulene blev slidt op meget hurtigt, og desuden larmede de som en defekt vandpumpe i tomgang. Forskruningen ved olietilslutningen har integreret en oliedyse, skru den forsigtigt ud og check at den er 0,7mm ellers bor den op. Kompressorhjulet har lige vinger og derved er virkningsgraden ikke for god, men gearer du den rigtigt kan den virke udemærket.
Per
www.racetec.dk


Top
  
 
Indlæg: 20 sep 2002, 19:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hej Per. Nå men så er der jo ingen anden udvej, øv bøv. Har du monteret mange kompressore? Hvad bruger du som benzintilskud? Jeg har tænkt mig et tryk på ca. 0,3.
Tak for de gode svar. Mvh Henrik

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 sep 2002, 19:32 
Jeg har arbejdet med kompressorer og turbo i 20 år både her i DK og i Brisbane, Australia. Bla. var Gary Hickson manager for min forretning i 2 år. Han er en af verdens bedste Performance Engineers indenfor dragracing og V8 supercar. Han købte min forretning, da jeg flyttede til Danmark.
Nok om det.
Som blandingskompensering ville jeg i dit tilfælde montere en progressiv benzintrykregulator evt. Malpassi, det skulle række til 0,3 bar. Hust at stressteste benzinpumpen til 50% over maximalt drifttryk. Hvormeget du skal regulere trykket og max mængde afhænger af indspøjtningssystemet, om det aktiverer dyserne parallelt, semisekventielt eller sekventielt. Skal du trykke mere end 0,3 bar vil du sikkert få brug for noget elektronik (Piggyback Pro) og større dyser.
mvh.
Per
www.racetec.dk


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team