Portning?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#31 Indlæg af JerrilD »

Er det her noget jeg kan bruge til noget?

Er ikke helt skarp i at læse og forstå engelsk.

http://www.guy-croft.com/viewtopic.php?t=1360&f=13

Skal siges det er samme motor som min !
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#32 Indlæg af HenrikGM »

Nu har jeg kun lyn-læst artiklen, men så vidt jeg kan se skriver han at du skal lave ventilsæderne, rense porten, og ellers lade den være.

Han skriver også at porten er ufølsom overfor ændringer i form, klar indikation på at han ikke har spottet problemet, og/eller porten allerede er for stor fra starten. Men svært at konkludere på, da han flower ved kun 10" vakuum.

Det kunne være sjovt at plotte portens flow ifht det motoren skal bruges til, og se hvad motoren faktisk kan trække ind. Hvem siger at porten skal gøres større?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#33 Indlæg af Westmus »

HenrikGM skrev:Nu har jeg kun lyn-læst artiklen..

...og jeg har bare lige skannet ned over den. Men hvis det er nok "portning" til at motoren laver næsten 100hk pr liter, skal man nok op på "expert" niveau for at hente mere ved portning. Går ud fra det er det viste let pudsede topstykke han bagefter måler til 131hk på en 1360 motor.

Under alle omstændigheder er det topstykke jo udviklingsmæssigt adskillige generationer bedre end det i videoen denne tråd startede med. Dvs fabrikken har lavet et meget bedre forarbejde og derfor er det også noget mere vanskeligt for en amatør at lave nogen væsentlig forbedring af flowet. Nydelige fransk ingenørkunst. :)
Besvar