lqs skrev:
hvem har mod på at spørge SIT forsikringsselskab?
måske det var bedre dem der laver trackday mm, viser hvorfor de kan påstå kaskoforsikring, vil dække ved skader sket under sådanne løb. DASU har måske et sådant tilsagn på skrift, de bruger i hvert fald påstanden i deres reklamer for trackday (dasubladet mm).
MVH søren
Jeg tror du misforstår. DASU´s forsikringer dækker ikke som kasko, men udelukkende 3. part og fører. Jeg har i hvertfald aldrig hørt om en DASU forsikring der dækker bilen under løb, hverken indenfor rally eller banesport. Det kan dog være (uden at jeg ved noget) at DASU har en aftale med forsikringsbranchen om at bilens egen kaskoforsikring kan dække ved Trackday, men det har jeg heller aldrig hørt om.
Hvis man har planer om at køre ved et arrangement, så vil jeg da foreslå at man kontakter sit forsikringsselskab, det værste der kan ske er at man får "nej", alt. så får man et tilbud om ekstra forsikring til dækning ved trackday. De siger ikke en op, da de så normalt vil have skrevet sig fri for dækning i deres forsikringsbetingelser.