Istandsat motor kørt 2 timer sidder nu fast
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Istandsat motor kørt 2 timer sidder nu fast
Hej drenge.
Jeg trænger til et frisk syn på den her, jeg er kørt fast.
For noget tid tilbage satte jeg en 16v 2,0 turbo motor i stand, til min saab. Jeg har så fået den sat i, og monteret megasquirt og startet op.
Idag kom en ven (Daniel) og hjalp mig med softwaren, mht indkøring og alt det, og efter vi havde kørt rundt i en times tid begyndte den faktisk at gå halv-godt, med nogen småting tilbage at ønske selvfølgelig.
Vi kørte tilbage i værkstedet, og begyndte at tune varm-start (Start generelt, den var ikke helt nem at slå igang).
Pludselig lyder det somom den lige slår tilbage under en start, altså motoren bliver skubbet baglæns, hvilket jo nok også er til at forstå når den ikke er helt indstillet korrekt, men derefter kunne starteren pludselig ikke længere tørne motoren.
Starteren var brandvarm grundet gentagne startforsøg, og jeg havde en ekstra på lager, så den blev skiftet, men lige lidt hjalp det - den tørner MEGET langsomt. Tændrørene blev pillet ud, for at se om den havde fyldt en cylinder med benzin, men den var knasttør.
Uden tændrørene i forsøgte vi at tørne igen, men det går ALT for langsomt stadig, vi snakker 100-150 omdr.
Motoren kan heller ikke tørnes med hånden ved krumtappen, eller skubbes rundt i gear, der er simpelthen alt for stor mekanisk modstand i motoren.
Den kører kædetræk, så låget blev lige løftet af, og ud fra øjemål står knasterne stadig (meget ca) 180 grader fra hinanden.
Hvad ville i gøre? Jeg er så træt af det jeg har svært ved at overskue det lige nu
Jeg trænger til et frisk syn på den her, jeg er kørt fast.
For noget tid tilbage satte jeg en 16v 2,0 turbo motor i stand, til min saab. Jeg har så fået den sat i, og monteret megasquirt og startet op.
Idag kom en ven (Daniel) og hjalp mig med softwaren, mht indkøring og alt det, og efter vi havde kørt rundt i en times tid begyndte den faktisk at gå halv-godt, med nogen småting tilbage at ønske selvfølgelig.
Vi kørte tilbage i værkstedet, og begyndte at tune varm-start (Start generelt, den var ikke helt nem at slå igang).
Pludselig lyder det somom den lige slår tilbage under en start, altså motoren bliver skubbet baglæns, hvilket jo nok også er til at forstå når den ikke er helt indstillet korrekt, men derefter kunne starteren pludselig ikke længere tørne motoren.
Starteren var brandvarm grundet gentagne startforsøg, og jeg havde en ekstra på lager, så den blev skiftet, men lige lidt hjalp det - den tørner MEGET langsomt. Tændrørene blev pillet ud, for at se om den havde fyldt en cylinder med benzin, men den var knasttør.
Uden tændrørene i forsøgte vi at tørne igen, men det går ALT for langsomt stadig, vi snakker 100-150 omdr.
Motoren kan heller ikke tørnes med hånden ved krumtappen, eller skubbes rundt i gear, der er simpelthen alt for stor mekanisk modstand i motoren.
Den kører kædetræk, så låget blev lige løftet af, og ud fra øjemål står knasterne stadig (meget ca) 180 grader fra hinanden.
Hvad ville i gøre? Jeg er så træt af det jeg har svært ved at overskue det lige nu
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
står den på mærkerne. det kunne lyde til den har hoppet en tand eller mere på tandremmen. så er spørgsmålet vel om det har kunne tage noget med sig.
men det er vel en back fire du har været ude for, hvor den evt har slået motoren den forkerte vej.
men det er vel en back fire du har været ude for, hvor den evt har slået motoren den forkerte vej.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Motoren fik planslebet og trykprøvet toppen, ventiler fik lige en hurtig tur med karborøndum, nye pakninger, honede cylindre og nye stempelringe.
michael f: Bundkaret er gearkassen, skal have pillet hele klaveret ud for at få tjekket op på det
Men der er nok ikke andet for desværre.
michael f: Bundkaret er gearkassen, skal have pillet hele klaveret ud for at få tjekket op på det
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
dykkerdahl
- Senior Medlem
- Indlæg: 369
- Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
- Geografisk sted: Kbh
- Kontakt:
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Tja, jeg slipper ihvertfald ikke længere for at pille motoren ud, et eller andet er gået helt galt.
Efter jeg løsnede kædestrammeren kunne begge knaster fint vrikkes, men krumtappen er samme historie. Den kan lige vrikkes 5-10mm på nederste remhjul, men så absolut heller ikke mere, så jeg tror jeg er gået på jagt efter en ny bund nu.
Efter jeg løsnede kædestrammeren kunne begge knaster fint vrikkes, men krumtappen er samme historie. Den kan lige vrikkes 5-10mm på nederste remhjul, men så absolut heller ikke mere, så jeg tror jeg er gået på jagt efter en ny bund nu.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro