Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 08 jul 2025, 00:36

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re: Turbo V8
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hejsa Lee....

Jeg har et komplet Ford 9" med spær hvis det skulle være....

Det koster 2500.-

[url=http://www.bluesecurity.com/solutions/do_not_intrude.asp?from=affiliate&refid=gjelsoe.dk&itemid=bn2:axp641lc][img:axp641lc]http://www.bluesecurity.com/Community/gallery/banner2.gif[/img:axp641lc][/url:axp641lc]

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Trimmet skal være meget større end .45 hvis du vælger T3. Du skal mindst op i .63 for at få det til at virke bare nogenlunde og gerne meget større endnu

mvh Lasse

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
2 bmw 745i turboer + intercoolere må være passende hvis det skal findes brugt men det bliver svært at finde noget der har kørt under 100000 km. Hvad med 1 stor scania/volvo turbo nogle af dem kan levere luft til rigtig mange hk og du kan sikkert få en køler ekspert til at ændre intercooleren til at passe. Det vil også spare dig for en del rørtrækning. Ford mustang ejerne bytter om på udstødningsmanifoldene så de peger fremad hvis det skal være nemt og billigt at montere. Det kan man måske også på en 454. De gamle cale banks 454 turbo kit var med 2 T4 www.bankspower.com
Planlæg grundigt ellers bliver det hurtigt dyrere end en 600 hk 540 cui som nogle gange er til salg i sverige.

Hej Michael

Jeg har desværre ikke råd lige pt, så måske en anden god gang. Men tak for tilbuddet:-) Desværre skal mine penge pt gå til plade, rust og malerjob denne omgang..:-/

Hej Jens

Ja, du har ret i at det hurtigt kan blive dyrt. Men nu er dette jo mest et eksperiment. Så jeg skal bare finde 2 brugt turboer.. max 10 K samlet, og måske bruge en 5-10 K på at få resten til at spille sammen.
Hvis det så kommer til at spille rigtigt godt... så kan jeg investere i nogle gode turboer, men ikke før.
angående udstødningsmanifold.. tja.. enten så svejser jeg noget sammen selv, ud fra de flotte beskrivelser på siden her, eller jeg skaffer et sæt Shorty-hedders og vender dem om. Men nu har jeg også en 6 mdr. til at planlægge det i. Så burde jeg være færdig med alt rust og fået bilen malet. Så kan jeg kaste mig over turbo projektet.
Men det lyder som om jeg skal på BMW jagt :-D Og finde en Scania der vil donerer en Intercooler til projektet :-|

Mester Medlem
Brugeravatar

Der en turbo til en volvo 850 til salg på dba kørt 40000 km. Jeg kender en der har kørt med 270 hk i flere år med sådan en så hvis du kan finde en til så kunne det måske virke.

Hvilken Type Turbo er det??? Og hvad er dens A/R etc ??

Mester Medlem
Brugeravatar

Det er deværre kun t5r mitsubishi turboerne der kan være interessante og det står der ikke noget om i annoncen. Jeg har læst en anmindelig t5 turbo skulle have et flow på 390 cfm = 780 for 2 det er nok i underkanten 500 cfm pr stk vil passe. Det er nok nemmere at finde 2 supra turboer som skulle klare 300 hk stykket. Der var en 57 belair i power 4/98 den brugte 2 Garrett t04b45 fra en Scania f7 købt på et restlager. 835 hk og 9.9 1/4 mile og det var kun en peppet 350 med karburator kørt på gaden. 1 garrett to-4e fra en lastbil på en 73 firebird 350 gav 450 hk på hjulene i power 4/90. Der var også en camaro prostreet med 4 turboer og 1800 hk i et af numrene. Flere har kørt med holset lastbils turboer med rimeligt resultat numrene står på www.gikturbo.se Her kan du beregne nødvendig cfm for din motor http://www.bsmotor.com/turbo/kalkuler.html som du kan se er det ikke langt du vil nå med 2 360 cfm t3 turboer

Er monteringen for alle Turboer ens?? Jeg tænker her på turboladerens monteringsflance, sådan at jeg senere bare kan skifte turbo'erne ud til nogle større?? Så kan jeg starte med at skrabe et sæt brugte T3'er sammen, og senere få fat i nogle T4'er, når jeg får lyst til mere tryk på systemet.:-P

Mester Medlem
Brugeravatar

Flangerne er større på store turboer. Hvis du finder 2 bmw turboer behøver du ikke ændre det hvis du vil have 700-800 hk så er det bare motoren der skal have bedre topstykker osv. T3 turbo er nytteløst da de giver mindre flow end din karburator sikkert har. Hvis du bare vil prøve må en enkel lastbilsturbo fra en 400-500 hk lastbil og vendte udstødningsmanifold med adaptere være sagen. Du skal også have en demon/holley trykkarbutor og matchende benzinpumpe/trykregulator.
Her nogle mustanger med budget turbo
http://www.geocities.com/windsor_302/TwinTurbo.html
http://www.geocities.com/MotorCity/Spee ... m/davisab/
http://turbostang.tripod.com/index.htm

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time