Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 00:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2010, 19:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Wankel skrev:
Lassemanse, når nu du vender din Corollagryde på taget, så pibler der måske en liter eller to ud af batteriet - du drukner næppe i svovlsyre.


Tro mig. Jeg har ligget på taget masser af gange i diverse biler, også før det blev moderne med gelebatterier og væsketætte kasser.
Og jeg vil vove den påstand, at hvis batteriet sidder nogenlunde beskyttet mod direkte slag udefra, er der maks kommet 1deciliter batterisyre ud.
Der har faktisk også været flere eksempler på, at bilen ikke lige er blevet rejst på hjulene igen før enda noget senere.

Kan nu godt følge "lovgivningen" alligevel.

NB: Kører med Optima Redtop på 6'e sæsson, HELT uden problemer what so ever.

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2010, 17:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
Yugo Turbo skrev:
Summit sælger kasser beregnet til formålet. men hvorfor ikke bare hænge et gelebatteri foran et af forhjulene?

Det giver kortere afstand og ingen ballade med monteringskasse og i sådan en vild vogn er det vel en fordel med lidt vægt fremme så ikke den bare vipper bagover... :wink:


lasse..et enkelt spørgsmål..må de gele batterier monteres inde i bilen uden overdækning,som feks på husballes.. :?:

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2010, 19:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MTECH skrev:
Yugo Turbo skrev:
Summit sælger kasser beregnet til formålet. men hvorfor ikke bare hænge et gelebatteri foran et af forhjulene?

Det giver kortere afstand og ingen ballade med monteringskasse og i sådan en vild vogn er det vel en fordel med lidt vægt fremme så ikke den bare vipper bagover... :wink:


lasse..et enkelt spørgsmål..må de gele batterier monteres inde i bilen uden overdækning,som feks på husballes.. :?:


Trylle trylle...

10.1. Batteri
10.1.1. Bilen skal have batteri monteret og skal kunne starte ved egen kraft.
10.1.2. Hvis batteriet monteres i førerkabinen, skal det monteres i en væsketæt beholder
beregnet til formålet, og denne skal have udluftning til ydersiden af bilen – gelbatterier
er undtaget denne regel.

10.1.3. Pluspoler skal være afskærmet.
10.1.4. Fastgørelse skal udføres med metalbøjle(r) og minimum fire stk. 10 mm bolte. Ved
montering i tyndplade skal denne forstærkes på bagsiden med en tre mm metalplade i
størrelsen 20 cm2 pr. bolt. Ved standardmontering kan originalt/originale beslag
tillades.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2010, 19:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
:D tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2010, 21:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MTECH skrev:
:D tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..


Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere... :hrmpf:

Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2010, 21:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
Ravnen skrev:
MTECH skrev:
:D tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..


Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere... :hrmpf:

Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...


jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her :mrgreen:
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende ;)

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 maj 2010, 23:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MTECH skrev:
Ravnen skrev:
MTECH skrev:
:D tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..


Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere... :hrmpf:

Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...


jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her :mrgreen:
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende ;)


Bemærk venligst tidspunktet - jeg svejser trykrør...

Og så er den en time efter herinde...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2010, 09:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
Ravnen skrev:
MTECH skrev:
Ravnen skrev:
MTECH skrev:
:D tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..


Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere... :hrmpf:

Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...


jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her :mrgreen:
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende ;)


Bemærk venligst tidspunktet - jeg svejser trykrør...

Og så er den en time efter herinde...


Det godt.. så du igang.. blir der test i holeby her den 28-29...?? så kan du jo også få tjekket din bil så du ved om den kan godkendes til dhb :gnaek: :gnaek: :D

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2010, 11:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
jeg fandt det her i jeres reglement..

TEKNISK VEJLEDNING, FASTGØRELSE AF BATTERI I TYNDPLADE
Fabrikat og kapacitet er frit. Hvert batteri skal være sikkert anbragt og beskyttes for at forhindre
kortslutning eller lækage. Antallet af batterier, som foreskrevet af fabrikanten, skal bibeholdes.
Hvis batteriet flyttes fra sin originale placering, skal det monteres til karrosseriet i et metalstel med to
metalbøjler med isolerende beskyttelse, monteret til gulvet ved hjælp af bolte og møtrikker. Til
montering af batteribøjler skal der benyttes bolte med en diameter på mindst 10 mm, og under hver
bolt skal der være monteret en metalforstærkningsplade på minimum 3 mm tykkelse og mindst 20
cm2 på den anden side af karrosseripladen. Et vådbatteri skal være omkapslet af en væsketæt
plastikkasse, der ikke er en del af batteriet.
Placeringen er fri, dog såfremt placering i kabinen, da kun bag de forreste sæder.
I sådanne tilfælde skal beskyttelseskassen være monteret med udluftning, der udmunder uden for
kabinen. Hvis der i kabinen monteres et tørbatteri (gele), skal det beskyttes elektrisk af et dæksel, som
dækker det fuldstændigt.

det nederste i teksten med gele batteri taler mod det du linker til højere oppe....??? eller menes der at polerne skal afdækkes..?

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 maj 2010, 11:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MTECH skrev:
Ravnen skrev:
MTECH skrev:
Ravnen skrev:
MTECH skrev:
:D tak for svar.. det kunne jeg også selv ha kommet frem til..jeg må ha sådan et i så.. hvis man ellers kan få et der kan levere varen til de mange amp jeg har brug for..


Måske du bare skulle droppe dine meganørd drag dB forstærkere... :hrmpf:

Der er noget mere startstrøm bøf i tørbatterier så det behøver ikke at være så stort, problemet er der kun hvis du bruger mere strøm kontinuerligt end din generator kan levere, der kan det blive nødvendigt at regne lidt på størrelsen...


jeg bruger meget strøm kontinuerligt..så derfor skal der regnes..ingen forstærkere her :mrgreen:
Bortset fra det har du så tid til at være her på pp..har du ik et 24v projekt der snart skal være kørende ;)


Bemærk venligst tidspunktet - jeg svejser trykrør...

Og så er den en time efter herinde...


Det godt.. så du igang.. blir der test i holeby her den 28-29...?? så kan du jo også få tjekket din bil så du ved om den kan godkendes til dhb :gnaek: :gnaek: :D


Tror det er meget sandsynligt at der bliver mappet bil natten til DHB desværre, er LANGT bagud! Dog kommer vi derned og syner DIN bil... :reading: :ha:

Lige nu er det motoren der bliver samlet på, derefter er der en ny udstødning der skal kigges på, herefter ledningsnet, oliesystem og alt andet...

... søvn er opreklameret!

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team