Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 10:42

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Bankesensor
Nyt Medlem

hej med jer når nu at jeg køre med skarp knast kn og stor udstønding så larmer sådan en gammel opel jo lidt og det kan være svært at høre tændingsbanken derfor ville jeg ha monteret en bankesensor som alarm med en lysdiode da jeg køre med den gamle analog styreboks kan den jo ikke arbejde sammen med en bankesensor er der nogen der ved hvordan man kan lave sådan noget???????

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Knock -knock!
Her er et trick fra en der har rullet biler i mange år: Prøv at tage et sæt ørebøffer på, så går tændingsbanken klart igennem. Hvis du finder grænsen og stiller tændingen 3gr. tilbage så skulle du være på den sikre side. der er tændingsbanken du ikke kan høre, omså du lagde øret til motoren, derfor de 3 gr.
Hvis jeg finder et diagram, "banker" jeg lige på igen.
Per.

Junior Medlem

Hej,

Jeg er også meget interesseret i en eller anden form for permanent "banke" alarm.
Der har også tidligere været fremsendt ønsker om en sådan her i dette forum. Så Per - vi er sikkert en del stykker der sætter vores lid til at du finder på noget:-)

vh
Christian

Jeg ved det findes, jeg har stået og set det blive brugt på en dyno i Redcliffe.
senere....
Per

Tænke,tænke.
den var sgu lavet af en gammel Delco ECU

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brøndby Strand
Det skulle også være muligt at lave en af et stykke rør og en slange. Tag 10cm tyndvægget rør og klem det fladt i den ene ende, bor et hul i den flade ende og skru det på blokken, sæt slangen i den anden ende af røret og træk den ind i kabinen og du har en bankesensor ala år 1450 :-P

mvh Lasse

Junior Medlem

Lige et follow-up.
Jeg har fundet et produkt fra J&S electronics, Australien, der kan køre closed loop knock sensing med indikatorer for aktuel tændingsforstilling og lambdameter til eftermontering. Problemet er bare, at det kun kan køre enkeltspole og er hundedyrt.
Jeg har kontaktet PerfectPower, Syd Africa vedr. at lave et lignende system til multicoil systemer og venter svar. :-)

Da vi monterede turbo på mazda 2.0i 16v satte vi bare en lambda sonde i udstødning og så havde vi sådan en række med lyddioder. Så kunde vi altid se om den fik benzin nokB-]

Fedt nok vil du ikke fortælle mig lidt mere om dit procjekt....

Jo selfølgelig Rune j.Det er en ct20 vi har monteret.Og 2 ekstra dyser som er styret af et mf2 anlæg.Hjemmelavet bananmanifold.Kunde evt.sende nogle billeder til dig hvis du var intereseret:-D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time