Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 10:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ATT: Per
Indlæg: 23 sep 2002, 21:43 
Nu har jeg kigget lidt på din hjemmeside, og du har jo nogle spændende ting, kender du noget til en box man slutter til tændingen og en lille slange til manifoldet på turbobiler, som så kan sænke tændingstidspunket ved ladetryk? har set at GIK har en sådan box, vil høre om det var noget du har eller kunne skaffe, også om du evt. har nogle erfaringer med sådan en box.
Mvh. Christopher


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 23 sep 2002, 22:24 
Jeg har den ikke på lager, men kan skaffe den til kr.1.950,00. Jeg har aldrig selv prøvet den.
Hvis du fortæller lidt om dit project, kan jeg måske bidrage lidt.
Per.


Top
  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 23 sep 2002, 22:43 
Det er til en kammerat, hvor vi har monteret turbo på hans ford 2.0 doch, komp. er sænket til 8.3:1 og den har fået en MF2 med 2 stk. 340 ml. dyser, men vi kunne godt tænke os at sænke tændingen ved ladetryk og ha høj tænding uden ladetryk, den må jo gerne kunne trække godt, både i bunden og toppen af registeret.
Har du evt. noget data på sådan en sjover?
Mvh. Christopher


Top
  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 24 sep 2002, 19:19 
Nej jeg har ingen data da jeg ikke har dem på lager. Kører dohc'en med fordeler eller wasted spark?
Per.
www.racetec.dk


Top
  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 25 sep 2002, 00:42 
Mener at den er med fordeler, men finder da lige ud af det.
Mvh. Christopher


Top
  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 25 sep 2002, 14:18 
der sidder en fordeler i enden af knasten.
Mvh. Christopher


Top
  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 25 sep 2002, 14:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Der er kun en rotor + dæksel resten af tændingen sidder på venster inderskærm. Hvis man sætter oktanvælger stikket sammen kan man køre med højere tryk da tændingen bliver 6 grader lavere end normalt ved banken. se instruktion i en haynes bog.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 25 sep 2002, 14:36 
Det trick kender vi godt, er blevet afprøvet, men det tager jo en del effekt i omr. før ladetryk + dårlig økonomi, med sådan en box som vi søger kunne vi jo få en god effekt i både bunden og toppen.


Top
  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 25 sep 2002, 18:36 
Hvad med en MSD tænding. Der er en del til salg under ebay og der fås en model med føler til tryk/vacuum. Men prisen er måske lidt høj.

Mvh.
Morten


Top
  
 
 Titel: Re: ATT: Per
Indlæg: 26 sep 2002, 06:05 
Det vil jeg lige kigge på, men på deres hjemmeside kunne jeg kun finde sådan en box til en dodge V10, kunne ikke finde en universalbox!


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team