Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:34

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
lqs skrev:
du har nævnt navnene på de to der synede JKs bil.
prøv at læs det du skriver om at måle dækbredden.
som jeg læser det, vil du køre op på tommestokken.
er det rigtigt forstået?
MVH søren

Køre op på tommestokken? jeg vil mene at det kan gøre det at ligge stokken ind til trædefladen og kigge, men ved tvivl, så kan man jo køre op på stokken, da det bredeste sted vel må være midt under fælgen

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
lqs skrev:
ang. dæk type (ikke bredde) så fik min ven BERND godkendt sin BUICK til street klassen. da jeg over telefonen fortalte min fætter ,som på dagen var udnævnt til chefmekaniker på bilen, at de dæk ikke hørte hjemme i street, spurgte de ind til det igen. stadig ok for de DOT mærkede dæk, med bløde sider.
før finalerne måtte bilen så skifte klasse. den hade ellers ligget rigtigt godt i klassen hvor den ikke hørte til... (kørt 12.07 til træningen/kval)
MVH søren

Hvis han selv på forhånd vidste at de dæk var med bløde sider, hvilket jeg stærkt må betvivle at ikke gjorde, så er det jo direkte snyd at have bilen i street og så skal han da være glad for at det ikke først blev opdaget i finalen hvor han ville kunne diskes direkte.

Kører man på for brede dæk eller dæk af wrinkle wall typen, så beder man jo selv om balladen. det er jo ikke kun de tekniske kontrollanter der ser på bilen der holder i finalerne, konkurenterne har jo tendens til at kigge ekstra grundigt. og fejl på dækene er jo næsten som at køre frem med en lysreklame på taget

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
jeg syntes også det er skide uretfærdigt at min kobling ikke holdte,,OMKØRSEL..PROTEST,,jeg må finde nogen at gi´ skylden, hvad med kontrolanterne,, ja,,,det var dem,, håber de skammer sig :roll:

lad dog den gruppe der arbejder på reglementet få bare lidt arbejdsro,
de arbejder for os ikke imod os,,,
(også selvom de har et helt retarderet forhold til forlygter :lusket: )

jeg så også lidt måbende til på nogle kontroller, og snakkede så lidt med de kontrolanter der kiggede min slæde efter,
ja, der er huller, og fortolkninger der smutter, væsketæt er stadig et MEGET vidt begreb, det samme er "væske tab er ikke tilladt",,
så heller ingen tjekke om vi kørte på fedtet kølervæske

vi var (på trods af vi kom meget tidligt) nogen af de sidste der blev kontrolleret fredag, og skulle man være gået helt til bunds med alle biler, var vi ikke nået til op til start linien nogen af os

men den korte hyggesnak, gav fornuftige forklaringer på det meste, og mon ikke vi når et par skridt nærmere det endelige mål næste sæson.

personlig vil jeg opfordre jer kørere læse reglementet, OG læs det hver gang i bygger eller er i tvivl, og spørg hvis det ikke hjælper
der er simpelthen INGEN undskyldning for uvidenhed :reading:

jeg har personligt været rigtig glad for min løbende dialog med Lasse,
som gladeligt spildte sin tid på mere eller mindre dumme spørgsmål,
her vil nogen noget påpege mine tidligere indlæg, om låseplader og lygter, men der er forskel på diskusioner/debatter i et forum, og hvad slutløsningen bliver.

ovenståede betyder på ingen måde at jeg er vild med alle dele af det nye reglement, men det slagsmål må komme på rette tid og sted :grr:

Titel:
Mester Medlem

min ven BERND kan ikke læse, kommer nok desværre heller aldrig til det. et handicap der er ret udbredt. men han spørger ind til det med dæktypen to gange, først ved syn af bilen. siden på min opfordring igen. samme svar. de dæk er ok til street.
grunden til at jeg skriver om JKs bil, er at jeg mener at reglerne tilsyneladende er svære at tolke/håndhæve. KISS må være vejen frem. ti overtrædelser på samme bil? er der så reelt nogen grund til at syne den?
MVH søren

Titel: ha
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
lqs skrev:
min ven BERND kan ikke læse, kommer nok desværre heller aldrig til det. et handicap der er ret udbredt. men han spørger ind til det med dæktypen to gange, først ved syn af bilen. siden på min opfordring igen. samme svar. de dæk er ok til street.

Ravn : i blir sku nød til at lave et lydbånd , når i er færdige med reglementet :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
lqs skrev:
hovedafbryder/nødstop
bur/fastgørelse af samme
adskilelse mellem kabine og tank
lattergasflaske/fastgørelse af samme.
kardanfanger/fastgørelse af samme
fastgørelse af sæde
overløb for olie/ånde
overløb for vand
brændstofslange i førerkabine

samt under afvikling af løbet masser af metanoldampe i kabine... pga. mc tank anbragt i kabinen.... til at opfange div tåger fra motor...så det blev nødvendigt at køre med nedrullet vindue..

synes personligt det er mange ting at overse. jeg fortalte(på forhånd) i hvert fald ejeren JK, at det ikke var i overensstemmelse med jeres regler.
det forhindrede ham nu ikke i at vinde sin klasse. samt blive nr to samlet.
hvem der har kørt mest i år eller hvilken dag... eller hvem der ser bedst ud i undertrøje? er vi nok ikke enige om RAVN.
MVH søren
PS. de to "synsfolk"er begge aktive her i tråden.

Hvordan har Jesper det med at du bruger hans bil som kølle i din antisag, Søren? og hvorfor tror du at vi er så intersseret i at få de Chassissyn indført på de hurtigste biler (dem der ikke endnu har været forbi Jackie eller Tom)... ja der der har været punkter hvor der er blevet overset et eller flere punkter på nogle af de deltagende biler ligesom jeg kan garantere dig for at det heller ikke bliver sidste gang, lidt ligesom i al andet motorsport hvor der også bruges menneskelige tekniske kontrolanter... kan vi blive bedre? det kan jeg garantere dig for vi kan - vil vi arbejde på at blive bedre? det kan jeg også garantere dig for!

Men ellers "pænt" af dig at påpege alt det der gik galt, var der noget du syntes der ikke gik galt?

Billede

Titel:
Mester Medlem

hvis i vil lave regler, så lav dog nogen der kan og skal overholdes. længere er den ikke for mig.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
grunden til at jeg skriver om JKs bil, er at jeg mener at reglerne tilsyneladende er svære at tolke/håndhæve. KISS må være vejen frem. ti overtrædelser på samme bil? er der så reelt nogen grund til at syne den?
MVH søren

Hvis det efter din mening IKKE fritager Synsfolkene at have det "handicap", hvorfor skal det så fritage kørene?

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
hvis i vil lave regler, så lav dog nogen der kan og skal overholdes. længere er den ikke for mig.
MVH søren

Sådan var det også før, og de blev sjovt nok heller ikke overholdt...

Kunne være sjovt at høre folk herinde om der er nogle erfaringer på om alle "kiss"regler på "Lindtorp" blev overholdt "i gamle dage"?

Den eneste gang (desværre) jeg var der oppe, blev min bil overhovedet ikke kontroleret...

Billede

Titel:
Mester Medlem

KISS fungerede sin den tid, på den måde, at køreren skrev under på at reglerne blev overholdt. føreren blev samtidig spurgt om han forstod hvad han skrev under på.
noget lign. er nok svært at praktisere ved et stort show som DHB.
men man kunne måske forestille sig, at synsfolk udelukkende kiggede efter hvilken klasse bilen hørte hjemme i?
ang. dæk bør man måske lave en positiv/negativ liste som deltagerne kan få udleveret/finde på nettet. altså hvad ang. bløde sider.
SUMMITRACING har beskrivelse af bredde på trædeflade bredde på de dæk de sælger. altså ang. bredde.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time