Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 16:03

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
Der er vel noget med at håndhæve en "ånd" - f.eks. at der er forskel på streetrace og dragrace.
Uagtet gråzonerne der eksisterer i den virkelige verden, så skal der givetvis også være noget med at reglementet lever op til (udspringer af) den ånd.

MIN fortolkning (med begrænset viden udi kulturene) ville være at "R-dæk", der jo er lovlige at bruge på vej, falder ind under streetrace-kulturen, og derfor kan godkendes (men de er jo også DOT-eller-noget-andet-mærkede).

"joker"-dæk der har sin rod i dragracing - f.eks. reelt gadelovlige diagonaldæk, men som ingen ville bruge på gaden i praksis, burde ikke godkendes til streetrace, netop fordi det hører til i dragrace-situationen.

Måske et dårligt eksempel, men håber det giver mening alligevel.

Meget godt hovedet på sømmet, og udfra dette så burde dotmærkede Dragradialer faktisk være godkendt i selvsamme klasse som R-dæk, måske vi kunne få nogle til at kaste lys på hvor brugte disse faktisk er på gaden iblandt Amerikanerfolket?

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

meget af denne tråd ville være overflødig, hvis DHB blev afviklet som i gamle dage. dvs en tur på keglebanen!
ved godt at det sikkert aldrig bliver sådan igen dog.
men så ville dragbilerne blive sorteret fra bilerne med gadeegenskaber.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
lqs skrev:
meget af denne tråd ville være overflødig, hvis DHB blev afviklet som i gamle dage. dvs en tur på keglebanen!
MVH søren

så begynder jeg at køre MR2 igen :-)

Titel:
Mester Medlem

Captain Slow skrev:
lqs skrev:
MVH søren

i min verden ville det være en suveræn løsning på spørgsmålet gadebil. dvs streetklassen.
MVH søren

Titel: ...
Medlem
Brugeravatar

Jeg syns det fungerede fint med de nye regler...stort tumbs up til det..og det er i øvrigt super fint at bilerne inden finalen blev tjekket op igen,så man er sikker på folk ikke har ændret noget efter første kontrol.. :rock:

en lidt grundigere gennemgang havde gjort at biler der fra starten var godkendt uden dørbeklædning og forlygte ikke først blev pillet fra til finalerne(steffen grå bmw e30)meeen rom blev ik bygget på en dag..;)

alt i alt godt gået..

1/4mile- 9.7@233km/h

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Captain Slow skrev:

Jamen Lars dog, hvordan er det nu lige at dine evner har det med sving ? :D

Titel: Re: ha
Moderator

beyer skrev:
lqs skrev:
min ven BERND kan ikke læse, kommer nok desværre heller aldrig til det. et handicap der er ret udbredt. men han spørger ind til det med dæktypen to gange, først ved syn af bilen. siden på min opfordring igen. samme svar. de dæk er ok til street.

Ravn : i blir sku nød til at lave et lydbånd , når i er færdige med reglementet :wink:

Sjovt? Problemet er mere udbredt end man lige skulle tro. Pas på med at latterliggøre det handikap. Jeg vil æde minhat på at ikke 50% af DHBs deltager ved hvad der står, nogle pga dovenskab, andre pga de ikke kan overskue/læse det. KISS er eneste vej frem.IMO.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
lqs skrev:
min ven BERND kan ikke læse, kommer nok desværre heller aldrig til det. et handicap der er ret udbredt. men han spørger ind til det med dæktypen to gange, først ved syn af bilen. siden på min opfordring igen. samme svar. de dæk er ok til street.
grunden til at jeg skriver om JKs bil, er at jeg mener at reglerne tilsyneladende er svære at tolke/håndhæve. KISS må være vejen frem. ti overtrædelser på samme bil? er der så reelt nogen grund til at syne den?
MVH søren

Hvis det efter din mening IKKE fritager Synsfolkene at have det "handicap", hvorfor skal det så fritage kørene?

Ok, nu blev jeg i tvivl om det er en joke eller ej?

Du mener ikke seriøst at det er ok at synsfolkene ikke kender reglerne godt nok til at man kan spørge dem til råds og få et korrekt svar, vel??
Hvis jo, hvordan syner de så bilerne?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

lqs skrev:
[. jeg mener man burde vente med at lave regler på området.... til man var sikker på hvordan de skal forvaltes. på mig virker det som om selv du er i tvivl om det dæk er lovligt...? er det rigtigt forstået?
MVH søren

Her mener jeg Søren har fat i noget meget essentielt for et succesfuldt reglement.

Regel nummer1: Lav ingen regler man ikke er sikker på hvordan skal forvaltes. Hvis i tvivl: Lav reglen simplere.

Sæt nogle krakilere til at pille i reglementet, og se om I kan svare entydigt. Tag regel for regel.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Wankel skrev:
Captain Slow skrev:

Jamen Lars dog, hvordan er det nu lige at dine evner har det med sving ? :D

argh,, :damn: det havde jeg jo lykkeligt glemt :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time