Westmus skrev:
Tja, af egen erfaring ved jag da at et sæt BF drag radialer køre overrraskende godt ude på gaden, bare det ikke regner alt for meget!

Om trædefladen er det ene eller andet i forhold til dækbredden skrevet på dæksiden er vel egenligt underordnet, for det er jo ens for alle at bruge det dæk der bider bedst, inden for de afstukne regler.
Om ikke andet synes jeg det lyder rimeligt useriøst/amatøragtigt at ville tjekke trædeflade med en tommestok "on lokation". Det bliver en totalt elastik måling, bla fordi den som du selv skriver afgøres af bl.a dæktryk.
Om dækkene er alm. gadedæk eller en camoufleret type slicks, plejer det ikke at kræve mange sekunders kik at afgøre. F.eks mine gamle BF'er nulre fuldstændigt som rigtige slicks.
Mit forslag var bare et forsøg på at finde nogle simple regler som enhver med 100% sikkerhed selv kan kontrollere hjemme i garagen, stedet for at køre med regler hvor 2 forskellige kontrollanter ikke nødvendigtvis kommer til samme resultat. I mange andre typer motorsport klare man det ved at have en positivliste over dækfabrikater/størrelser der må bruges. Alt andet er simpelthen forbudt. Igen regler som kan styres 100% sikkert og 100% ens ligegyldigt hvor der køres og hvem der skal kontrollerer.

Hvorfor er det svært at måle hjemme i garagen? dækket må være 10,5 tomme bredt. 10,5 x 2,54 = 26,67 cm bredt. burde du ikke selv kunne måle dette hjemme?
Du kan jo sænke dæktrykket til dit ønskede tryk på banen og tilse om det passer med breden. det har jeg nu svært ved at se skulle være så svært. Og det at kontrollere om dæk passer overens kan da aldrig være useriøst/amatøragtigt.
Men dit problem er måske at hvis vi måler så opdager vi at du kører på for brede dæk, så derfor er det useriøst at vi ikke stoler på dækfabrikantens opgivelse
Du er vel med på at det er til gavn for de der ønsker at overholde reglerne at man kontrollerer, således at de ikke føler sig snydt over at overholde reglerne og der så ikke er en konsekvens for de som snyder. Jeg har nu ret svært ved at se hvorfor dette skulle være et problem hvis man nu engang har rent mel i posen.