Witz skrev:
Derhvor jeg ville hen, var at hvis jeg nu købte et 10,5 dæk, for netop at overholde reglerne, idet jeg ikke ved hva de forskellige dækfabrikanters reele mål er, så må jeg vel gå ud fra at det størrelse de opgiver er den jeg skal gå efter. Altså ikke noget med jeg bevist forsøger at ville snyde, men derimod holde mig til det reglement der forefindes, det er sku pokkers svært at gætte dækbredden hvis man ikke kan stole på hvad fabrikanten oplyser, hertil kommer også at nok de fleste af den type dæk købes online.
Så hvis vi lige ser ud over er måske er nogle som spekulere i at købe dæk DE VED er breddere end de opgivede 10,5, hvordan skulle jeg så (tænkt eksempel) vide bedre end hvad jeg kan læse fra fabrikanten... Ville sku være svært utilfreds, hvis jeg kan købt et par dæk i god tro, som så reelt vil vise sig at være ubruglige her i danmark
Og ja ved godt at der selv på gadedæk kan være en udsvingning i bredden selv inde for samme størrelse, men igen det ved jeg ikke nok om som privat forbruger, og selv i det tilfælde af jeg kørte med 2 fabrikanter/reele størrelser på bilen, ja så ville det stadig være lovligt, dette var måske et lille sidespring, men blot for at illustrere man ikke nødvendigvis gør sådan noget bevist
Nu skal vi lige sætte denne dækbredde diskussion på den rette hylde, faktum er at problemet ikke er større end det kan lægge ned, idet det kun drejer det sig om Outlaw klassen og i denne, et mindre antal kørere (BU og BM)... Og skulle man lande til teknisk kontrol med dæk der er for brede ( a'la`hovsa det så jeg sku ikke lige...

) så kan man altid rykke op i Unlimited og stadig få lov til at køre, om ikke andet.
Du nævner at man som kører, ikke har den ringeste chance for at købe dæk hjem med den "ægte" bredde i forhold til hvad der står skrevet på dækket - det er muligvis rigtigt... (personligt holder jeg mig til dæk jeg kender), men hvor er det lige filmen knækker...? er der det ved reglementet der kalder en spade for en spade, aka. det vi siger, mener vi... eller for at gradbøje regler - det dækfabrikanten skiver, ikke passer...?
Hvad er det logiske valg?
Jeg vil stille en ramme RB på højkant på, at havde vi valgt den anden løsning (
ikke målt), så ville der være især en person herinde, der havde været der som en myg i et soveværelse og gjort os opmærksom på at folk kørte med dæk der var bredere (målt) end de 10.5 der var nævnt i reglementet... hvilket igen ville dreje diskussionen over på at der slet ikke skal være nogle dækbegrænsninger i reglementet -mere KISS -mindre kontrol -mere lige som i gamle dage -som åbentlyst ikke fungerede og af samme årsag fik os til at lave nye regler...