Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 19:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 03 okt 2002, 20:31 
Offline

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 3
okay.. jeg har en ford 2,0 dohc. som lige nu køre af hhh til. jeg har mener at den for for lidt bezin (lugter mager) den køre ved halv speeder, og ved hel brøler den bare, der sker ikke mere. Hvad kan der være galt?? Og er det rigtig at hvis man tager stel af batterriet, så nulstiller man computeren. (lamda finder nye vædier) er det rigtig??? skal lige siges der er lige kommet en ny lamda på..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2002, 05:17 
Hmm.... hvordan lugter mager ?


Top
  
 
Indlæg: 04 okt 2002, 19:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 343
Geografisk sted: Fyn Odense
gå ud se om den lille slange der går fra insugningsmanifold og over til
map-sensoren er intakt
der skal kun et lille hul til og den køre ad h til
håber det hjælper dig
det ville være lidt nemerre hvis man lige kunne køre en tur i den

_________________
mvh chr.lunde
Ford SIERRA TURBO


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 okt 2002, 20:21 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 86
Når du skriver at den bare brøler ved fuldgas, tror jeg ikke at det er utætheder i indsugningssystemet.
Det kan være:
1 Knastakseltiming, har toppen været afmonteret for nylig?
2 Oktanvælgerstik.
3 Nødprogram m. låst tænding fx. 20gr.
4 Sammenbrændt katalysator.

_________________
Per,
www.scantune.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 okt 2002, 19:27 
Hej
Jeg mener at der var oktanvælgerstik på nogle modeller, men hvis der ikke er på din kan de jo ikke være det. Hvis nødprogrammet aktiveres låses tændingen på en bestemt værdi. Prøv som du selv foreslår, at demontere polsko (begge) og lade en dør stå åben I ca. 10 min (loftlys). Det vil reboote ECU’en.
Har du adgang til et digitalt voltmeter, så mål spændingen på lambdasonden på udstødningen medens du kører. Lad bilen stå med ca. 1500 omdr og mål på alle ledningerne fra sonden. Når du finder en værdi der svinger omkring 500mV (eller fast på en værdi mellem 0 og 1000mV hvis der er en fejl) - har du fundet den rigtige ledning. Kør nu en tur og giv fuld gas, spændingen skal ligge mellem 800 og 950mV. Hvis ikke så skriv.
Mvh. Per Mai
www.racetec.dk


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team