Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 16:14

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 05 okt 2002, 16:33 
Jeg ved godt at MF2 og SDS boxen virker fint i praksis MEN...

Jeg sad og spekulerede på om en konstruktion, hvor man monterer 1 eller 2 injectordyser i indsugningen, i nogle tilfælde kan give en forskellig mængde benzin til hver cylender. Der kan måske være for skarpe sving for luften EFTER MF2-dyserne.

Jeg forestiller mig en konstruktion, hvor der fx sidder 2 x ”lidt store dyser”. Benzin tågen bliver lige ud for dyserne blandet fint med luften, men skal sno sig lidt forbi et gasspjæld og inde i manifolden skal de med stor fart dreje nede i manifolden til første fx cylender, hvilket de måske ikke når. Da de meget små benzindråberne aligevel vejer mere en luft og på den lange vej finder lidt mere sammen til stører dråber..

Jeg ved ikke hvor meget det betyder. Men i MonoPointInjection systemer er alle rør som regel lige lange, fra dysen og den sidder midten over gasspjældet.

SPØRGSMÅLET er så om det ikke betyder noget, fordi man bare leverer rigeligt med benz, i mange tilfælde (skruer op til den ryger sort). Eller kunne man risikerer at lave en uheldig konstruktion, hvor hver cyl. ikke får lige meget benz. og kan risikerer at brænde en cyl. eller opnå tændingsbanken..?????

HypHest


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 05 okt 2002, 16:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Jo det har du helt ret i, men husk at når MF2 først aktiveres er det på et tidspunkt hvor motoren er godt oppe i omdrejninger og begyndende ladetryk så der kommer meget luft igennem indsugningen. Du har derfor ikke så store problemer med at benzinen klistrer sig fast til væggene og når benzinen er blandet med luften så har vejen ikke særlig stor betydning
mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 okt 2002, 17:50 
thanx.. det var også bare en privat teori... :-))

HypHest


Top
  
 
Indlæg: 07 okt 2002, 19:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
hej
har snakket med hks impotoren om det der han sagde at der var en i england der på en xr4i med turbo og mf2, havde haft lamda sonde i alle rør ved manifol for at måle blandingen og der var ingen forskel:-P :-P :-P

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 okt 2002, 20:34 
Hejsa, jeg har hørt at det er bedst at sætte dyserne til at sprøjte mod lufttrykket, så skulle den blive blandet bedre sammen med benzinen og man undgår problemer med at der ikke kommer benzin ud til alle cylenderne....
Hva' siger i til det, er det rigtigt??

Mvh
Lars


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team