Enig med lqs. Nu skal du holde jernet varmt, for når de først har skrevet det, så er den sværere at lave om.
Det er ganske besynderligt at letheden i at lave det om igen, og sandsynliggørelse af at du opfører dig ulovligt ved at gøre din bil ulovlig igen skal have en indflydelse er noget interessant, set i lyset af at det i DK er lovlig at drosle sin MC ned i effekt, for lovligt at kunne føre en ellers for motorstærk MC med for lille kørekort, alene ved at montere begrænsning på indsugning. En begrænsning der kan af og påmonteres meget enkelt.
Der er ingen konsistens i det svar, for netop den metode med drosling er lovlig og alment accepteret på Knallerter og MC. Argumentet om letheden af ombygningen må således være tilsvarende på MC og knallert, hvorfor svaret ikke giver meget mening. Det vil til enhver tid være dit ansvar at bilen har den restriktor den nu engang er godkendt med, ligesom det til enhver tid er førers ansvar at droslen i hhv MC eller knallerten er til stede for at køretøjet er lovligt.
Spørg indtil om den pasus de agter at skrive omkring neddrosling gør sig gældende for alle motorer, uanset hvilket køretøj den aktuelle motor er placeret i, herunder også tohjulede køretøjer.
Det vil være svært at forklare hvorfor MC og knallerter skal forfordeles, og det vil være svært at sluge for MC verdenen at de ikke længere kan drosle for store MC ned til lille kørekort.
Meget interessant svar. De har for mig at se skrevet sig selv op i et sjovt hjørne. Prøv at holde gang i snakken.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!