Oliespild ?
Redaktør: Moderatorer
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Mon ikke du har for meget olie i?
Eller en fejl på udluftningen.
På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.
Eller en fejl på udluftningen.
På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
lqs skrev:har tidligere prøvet letløbsmotorolie på en toyota gearkasse. det blev godt nok meget dårlig til at skifte gear. til gengæld blev den rigtig god til at sige lyde!
MVH søren
Nu er du vel ikke ude i at argumentere for at der er forskel på gearkassers krav til olien, ifht hvordan gearkassen er konstrueret vel??
Det næste bliver vel at du påstår at man skal bruge 0W60 på en motor der er tunet, når samme motor med std ydelsen skal bruge 10W40...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
HenrikGM skrev:Mon ikke du har for meget olie i?
Eller en fejl på udluftningen.
På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.
lqs skrev:hvis ikke det er centreret, så får både gearkasse og pakdåser det godt nok svært. for så er der "noget" der bliver tvunget til en af siderne/op/ned. det samme med strålestykket der går ind i bagenden af gearkassen. passer det ikke i gearkasse får pakdåsen en umulig opgave.
MVH søren
det er kontateret at det ikke er pakdåsen, og at der ikke er for meget olie på, samt at gearkassen ikke har en decideret udluftning, men udlufter ved gearstangen
idag faldt mine øjne så over speedometer indsatsen, og den ser noget ulden ud, ikke at o-ringen umiddelbart ser ud til at fejle noget, men at indsatsen har været "fejlmonteret" og giver sig sideværs,,, så skifter lige hele indsatsen, inden vi køre den på rullerne imorgen, håber sgu ikke hullet er blevet ovalt, så får jeg satme et flip på tværs
så må vi se..
ps. at hælde 10w60 på en motor der er designet til noget andet, ISÆR 402m biler er for mig helt gak gak
al den oliesnak er religion, og nogen sover bedre om natten hvis de pøser castrol edge eller andet 10w60 i hullet, og fred være med det, men jeg gør det ikke
I love everything thats fast enough to do something stupid with
- tonnilerche
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10
a
fandt du nogensinde fejlen? 
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
- martin høj
- Mester Medlem
- Indlæg: 517
- Tilmeldt: 05 aug 2008, 20:43
- Geografisk sted: KBH
Captain Slow skrev:HenrikGM skrev:Mon ikke du har for meget olie i?
Eller en fejl på udluftningen.
På en volvogearkasse går man væk fra ATF, og over på motorolie. Udluftningen er meget minimal, men jeg tror ikke olie niveauet står så højt som det gør på din.lqs skrev:hvis ikke det er centreret, så får både gearkasse og pakdåser det godt nok svært. for så er der "noget" der bliver tvunget til en af siderne/op/ned. det samme med strålestykket der går ind i bagenden af gearkassen. passer det ikke i gearkasse får pakdåsen en umulig opgave.
MVH søren
det er kontateret at det ikke er pakdåsen, og at der ikke er for meget olie på, samt at gearkassen ikke har en decideret udluftning, men udlufter ved gearstangen
idag faldt mine øjne så over speedometer indsatsen, og den ser noget ulden ud, ikke at o-ringen umiddelbart ser ud til at fejle noget, men at indsatsen har været "fejlmonteret" og giver sig sideværs,,, så skifter lige hele indsatsen, inden vi køre den på rullerne imorgen, håber sgu ikke hullet er blevet ovalt, så får jeg satme et flip på tværs![]()
så må vi se..
ps. at hælde 10w60 på en motor der er designet til noget andet, ISÆR 402m biler er for mig helt gak gak
al den oliesnak er religion, og nogen sover bedre om natten hvis de pøser castrol edge eller andet 10w60 i hullet, og fred være med det, men jeg gør det ikke
Hvad olie har du kørt med på dine 4agte motorer??
Corolla Gti Turbo
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
har taget 1 sæt lejer under en indkøring, det er alt.
(dem motoren var født med, dvs muligt syre skadede ved stilstand),
skiftede til 2 lags kinglejer, og kørte videre uden problemer.
har også nappet et sæt på en kompressor motor, med samme specs som ovenfor og samme løsning..
så mon ikke årsagen var egen dovenskab fra starten af
motoren er designet til olie af ringere kvalitet, og belastningen sålænge olien ikke bliver for varm, er næppe større pga. trykladning
det er om ikke andet min filosofi.
lexus motoren kører med fuldsyntetsik 5w30 som foreskrevet,
olietemperaturen ligger på 110 grader + en slat for enden,
så overvejer at lidt at skifte,,,men er ikke sikker på om det er godt eller skidt
(dem motoren var født med, dvs muligt syre skadede ved stilstand),
skiftede til 2 lags kinglejer, og kørte videre uden problemer.
har også nappet et sæt på en kompressor motor, med samme specs som ovenfor og samme løsning..
så mon ikke årsagen var egen dovenskab fra starten af
motoren er designet til olie af ringere kvalitet, og belastningen sålænge olien ikke bliver for varm, er næppe større pga. trykladning
det er om ikke andet min filosofi.
lexus motoren kører med fuldsyntetsik 5w30 som foreskrevet,
olietemperaturen ligger på 110 grader + en slat for enden,
så overvejer at lidt at skifte,,,men er ikke sikker på om det er godt eller skidt
I love everything thats fast enough to do something stupid with