Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 00:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: xr3i sprøjt
Indlæg: 10 okt 2002, 19:54 
Hej:-))

Jeg har planer om at montere en turbo min xr3i. Men jeg kender ikke meget til den mekaniske sprøjt:-/ Hvor mange hypper har jeg benzin nok til? Skal der monteres en mf2er eller er der en anden måde? Jeg har set en xr3i med 220 hk. det ville jo være fint:-P :-P


Mvh Rune
Ford escort xr3i.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 14 okt 2002, 13:24 
hvor gammel er den


Top
  
 
Indlæg: 14 okt 2002, 13:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Volvo 240 k-jetronic dele er større. Skulle være nok til 190-200 hk. Men hvis du kan finde et rs ke sæt med tuningschip er det nemmere at montere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 okt 2002, 15:17 
Den er fra 83.


Top
  
 
Indlæg: 17 okt 2002, 20:50 
Det er rigtigt at du kan bruge noget fra en volvo.
Men de biler jeg har været med til at lave med et k anlæg har det været en bedre løsning at bruge et anlæg fra en saab 900 turbo dette kan give en masse benzin.
Vi har brugt nogle af anlægende på ford 2,8L med turbo da det kan give nok.


Top
  
 
Indlæg: 20 okt 2002, 10:39 
Hvor meget skal jeg så ud og finde fra sådan en saab? er det kun dysserene eller skal jeg have luftmængdemåleren og det hele med?


Top
  
 
Indlæg: 20 okt 2002, 18:24 
Du skal have det hele med det er ikke nog med dyserne.
Meget af hemligheden med K anlægget ligge i at få afstemt de små slisser der er i fordeleren. og disse er større på nogle saab turbo motor og kan derfor give en del benzin.
I bunden af den opvarmningsregulator der er på saaben kan det lade sig gøre at just. styretrykket. hvilket ikke er muligt på alle før i tiden når det var galt med en golf gti gav man regulatoren et lille slag i bunden for at ændre på trykket men på saaben er der en skrue hvis man skiller den ad.
Det kan også lade sig gøre at få gnistet sine slidser mendet koster "lidt" penge. dt er ofte at der bruges en fordeler fra en mercedes v8 eller ligende da nogle af disse kan give meget benzin i kraft af at det er store motor. og man blænde bare de 4 udgange af som ikke skal bruges.


Top
  
 
Indlæg: 20 okt 2002, 19:18 
Tak for det cb! Kan jeg genbruge de slanger der går fra fordeleren til indsuningen, samt benzinpumpen? Ved du hvad kompresionsforholdet er på sådan en ford?

MVH Rune.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team