Varmeisolering af manifold

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Varmeisolering af manifold

#1 Indlæg af BANDIT »

Sådan en gang coating af manifolden, der det noget der virker/holder eller er det spild af tid
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Virker fint, INDVENDIGT, og det er spørgsmålet om du tør det på en turbomotor.

Ideen er at sænke materiale temp. på manifold så du får en hæderlig levetid, samt temperatur i motorrummet.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Jack
Mester Medlem
Indlæg: 542
Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Geografisk sted: Midtfyn
Kontakt:

#3 Indlæg af Jack »

HenrikGM skrev:Virker fint, INDVENDIGT, og det er spørgsmålet om du tør det på en turbomotor.

Forklar lige problematiken i det Henrik? :-)
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#4 Indlæg af TB206HDI »

Jack skrev:
HenrikGM skrev:Virker fint, INDVENDIGT, og det er spørgsmålet om du tør det på en turbomotor.

Forklar lige problematiken i det Henrik? :-)


Hvis coatingen falder af - hvor ryger det så hen af? ;)

Lige ind i turbinen på turboen.

Det skal dog lige ævnes at jeg ikke aner hvor tyk coatingen er på indersiden og og det kan falde af i flager eller lign.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

PORSCHE hade tidligere keramisk liner i deres udstødningskanaler på 911. men kun på sugemotorerne.... det var et kendt kneb at bruge sugetoppe på turbomotorer. det virkede, men fabrikken turde åbernbart ikke selv.
MVH søren
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#6 Indlæg af Captain Slow »

det virker både indvendig og udvendig!

snakkede en del med dem hos http://weirdperformance.se/

og det var ret interessant.

havde dog ikke tid til at sende mine dele til sverige og vente på de kom retur,

det er lidt dyrt, men ikke alarmerende
I love everything thats fast enough to do something stupid with
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

ja det virker sikkert også udvendigt. men det virker på mere end en måde. materialet i rør bliver belastet mere ved at smøre det på udvendigt.
MVH søren
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#8 Indlæg af BANDIT »

Okay, så det er et alternativ når man nu har en støbt manifold uden mulighed for at wrappe den. Eller hvad kan man ellers, der et et varmeskjold men ville gerne sænke temp endnu mere.

Udstødningen er wrappet og har en iso pose på turbinen. Så mangler kun manifolden, og den afgir en del varme :)
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#9 Indlæg af lqs »

du kan sagtens vikle noget isolering og noget sølvpapir om en støbt manifold. den holder langt bedre tildet end en af sorte rør.
MVH søren
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#10 Indlæg af BANDIT »

Vil prøve at lave et eller andet så. Formen på den gør det bare vanskelig hvis det skal se ordenligt ud Billede
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Besvar