Hej Folkens
Er der ikke en som ganske enkelt kan forklare hvad forskellen er på at montere en hård vs en blød fjeder i sin Bov?
Jeg er klar over at man leder luften ud, for at holde omdrejningerne på turbo, så den hurtigere kan lave tryk, efter gearskift.
Ved blød fjeder, åbner den ved lavet vakkum, og begynder således at luft ud hurtigt ved gearskift.
Ved hård fjeder, skal der mere vakkum til at åbne den, og derved senere udluftning.
Men hvad vælger I fjedertryk efter?
Fjederen skal vel være så tilpas hård at den ikke åbner ved kørsel med højt vakkum, men samtidig heller ikke være så hård at den er langsom om at åbne ved gearskift.
Funktion af blød/hård fjeder i Bov
Redaktør: Moderatorer
- Blob
- Senior Medlem
- Indlæg: 409
- Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
- Geografisk sted: Randers
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
lqs skrev:den skal også være så hård/stram at ladetryk ikke åbner bov.
MVH søren
Men ellers så løs som mulig, hvis der køres med mapsensor.
Kører man LMM under en eller anden form, er en ret stram fjeder et must, ellers kan bilen ikke køre tomgang eller dellast.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Blob skrev:Okay, men der er ikke nogen fast formel som I andre vælger ud fra?
Jeg gør ikke ihvertfald. Kører du med mapsensor, så er det blødeste fjeder, undgå surge, men stram nok til den kan holde lukket under tryk.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo