sintermetal på orginal kobling??

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

sintermetal på orginal kobling??

#1 Indlæg af ejnarmc »

hejsa


er det muligt at skifte den orginale belægning ud med sintermetal, så den stadig er kørbar..?

hvad med levetiden?
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

Google er din ven : sintermetal + kørbarhed + erfaring.


Men jeg kan hilse og sige at hård kobling + sintermetal + dybt perlegrus KAN give en SMULE startvanskeligheder ;)
Fri bane fuld hane! :-)
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#3 Indlæg af ejnarmc »

Efter en del læsning på div. Sider, har jeg besluttet ikke At tage springet til sintermetal.

Men har læst mig frem til en organisk belægning skulle være godt til hverdagslørsel.

Nogle der kan anbefale nogle firmaer der kan undskifte org. Belægning til organisk
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#4 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvis du har overvejet sinter metal men valgt det fra, ville jeg tage et kig på spec koblinger (google), de beholder masser af kørbarhed men kan samtidigt holde til rigtigt mange kræfter.
/Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#5 Indlæg af TB206HDI »

Jeg har stået i præcis samme overvejelser. Dengang (3-4 år siden) fravalgte jeg sintermetal og gik efter en trykfod med 30% højre tryk. Det har holdt fint til 95% mere effekt end motoren er opgivet til, men nu er eg over de 114% ofrøgelse og nu kan min kobling ikke holde det mere. (eller også er den slidt ned..)

Jeg overvejer derfor sintermetal med std. trykfod, det *burde* kunne fungere fint, jeg slipper for den hårdere koblingspedal, men tilgængæld bliver overgangen mellem udkoblet og tilkoblet mere hård.
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#6 Indlæg af ejnarmc »

Lige nu køre jeg med opstrammet kobling, og standard har min 250hk/350 nm ( mener jeg), og jeg køre med 415/517 nm og det holder den fint,

Men nu er koblingen pillet af ( en stor operation på en Volvo 850) og mer vil have mere,
Og overvejer en organisk i stedet for.
Den organiske skulle kunne bruges til hverdag og holde mere end std. Belægning
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

kobling

#7 Indlæg af ejnarmc »

har nu studeret min lamel og kan se den er slidt skævt på ydre siden, er det normalt på en optimeret trykfod.

eller skal mit svinghjul afrettes?
Dybro
Junior Medlem
Indlæg: 74
Tilmeldt: 07 apr 2010, 23:13
Geografisk sted: Jylland

#8 Indlæg af Dybro »

Sig mig engang.... Er std. belægning ikke også organisk?!!!

Skal lige sige, at jeg kører med std. kobling 240mm og ca. 420Nm. men skal passe på med at lave en agressiv start, så fedter den helt vildt - puha, lugter ikke godt :grin:
Audi UrS4 2.2 20VT
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#9 Indlæg af grydesvamp »

Planing af svinghjul, og ny kobling med trykfod til en R model,

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151593&action=new

Jeg har også SELV skiftet kobling på min 850 t5 og det er ikke sjovt ene mand..

Men få planet svinghjulet så du har en fin jævn og ru overflade = godt udgangspunkt.

Nyt koblingskit fra en R model og så skulle den ged være barberet.

HUSK at skifte den pakdåse bag svinghjulet, samt at tømme/rense ånderør + beholder under indsugningsmanifold, (denne stopper til med tiden og så ryger pakningen bag svinghjulet).

Motorophæng er også en del nemmere at skifte med broen liggende på gulvet.

Men ellers er det en dejlig bil at skue i..

Må man spørge ind til hvad du har ændret på din bil for at få den effekt ?
Fri bane fuld hane! :-)
ejnarmc
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02

..

#10 Indlæg af ejnarmc »

Der er en r kobling i nu,

Alt i motoren er helt nyt, mht. Tuning er der glt knaster, "Japan" manifold, 3" gasspjæld, større intercooler, plejelstænger, anden turbo, dyser, benzinpumpe osv.
Besvar