sintermetal på orginal kobling??
Redaktør: Moderatorer
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
sintermetal på orginal kobling??
hejsa
er det muligt at skifte den orginale belægning ud med sintermetal, så den stadig er kørbar..?
hvad med levetiden?
er det muligt at skifte den orginale belægning ud med sintermetal, så den stadig er kørbar..?
hvad med levetiden?
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
..
Efter en del læsning på div. Sider, har jeg besluttet ikke At tage springet til sintermetal.
Men har læst mig frem til en organisk belægning skulle være godt til hverdagslørsel.
Nogle der kan anbefale nogle firmaer der kan undskifte org. Belægning til organisk
Men har læst mig frem til en organisk belægning skulle være godt til hverdagslørsel.
Nogle der kan anbefale nogle firmaer der kan undskifte org. Belægning til organisk
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
TB206HDI
- Senior Medlem
- Indlæg: 483
- Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54
Jeg har stået i præcis samme overvejelser. Dengang (3-4 år siden) fravalgte jeg sintermetal og gik efter en trykfod med 30% højre tryk. Det har holdt fint til 95% mere effekt end motoren er opgivet til, men nu er eg over de 114% ofrøgelse og nu kan min kobling ikke holde det mere. (eller også er den slidt ned..)
Jeg overvejer derfor sintermetal med std. trykfod, det *burde* kunne fungere fint, jeg slipper for den hårdere koblingspedal, men tilgængæld bliver overgangen mellem udkoblet og tilkoblet mere hård.
Jeg overvejer derfor sintermetal med std. trykfod, det *burde* kunne fungere fint, jeg slipper for den hårdere koblingspedal, men tilgængæld bliver overgangen mellem udkoblet og tilkoblet mere hård.
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
..
Lige nu køre jeg med opstrammet kobling, og standard har min 250hk/350 nm ( mener jeg), og jeg køre med 415/517 nm og det holder den fint,
Men nu er koblingen pillet af ( en stor operation på en Volvo 850) og mer vil have mere,
Og overvejer en organisk i stedet for.
Den organiske skulle kunne bruges til hverdag og holde mere end std. Belægning
Men nu er koblingen pillet af ( en stor operation på en Volvo 850) og mer vil have mere,
Og overvejer en organisk i stedet for.
Den organiske skulle kunne bruges til hverdag og holde mere end std. Belægning
-
Dybro
- Junior Medlem
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: 07 apr 2010, 23:13
- Geografisk sted: Jylland
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Planing af svinghjul, og ny kobling med trykfod til en R model,
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151593&action=new
Jeg har også SELV skiftet kobling på min 850 t5 og det er ikke sjovt ene mand..
Men få planet svinghjulet så du har en fin jævn og ru overflade = godt udgangspunkt.
Nyt koblingskit fra en R model og så skulle den ged være barberet.
HUSK at skifte den pakdåse bag svinghjulet, samt at tømme/rense ånderør + beholder under indsugningsmanifold, (denne stopper til med tiden og så ryger pakningen bag svinghjulet).
Motorophæng er også en del nemmere at skifte med broen liggende på gulvet.
Men ellers er det en dejlig bil at skue i..
Må man spørge ind til hvad du har ændret på din bil for at få den effekt ?
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=151593&action=new
Jeg har også SELV skiftet kobling på min 850 t5 og det er ikke sjovt ene mand..
Men få planet svinghjulet så du har en fin jævn og ru overflade = godt udgangspunkt.
Nyt koblingskit fra en R model og så skulle den ged være barberet.
HUSK at skifte den pakdåse bag svinghjulet, samt at tømme/rense ånderør + beholder under indsugningsmanifold, (denne stopper til med tiden og så ryger pakningen bag svinghjulet).
Motorophæng er også en del nemmere at skifte med broen liggende på gulvet.
Men ellers er det en dejlig bil at skue i..
Må man spørge ind til hvad du har ændret på din bil for at få den effekt ?
Fri bane fuld hane! 