Hejsa.
Jeg har for en tid fulgt denne fede side nu

Nu er det så kommet der til, hvor jeg har brug for et par gode råd.
En af mine venner og jeg skal her i vinter i gang med et lidt større projekt på hans VW bobble. Vi har fået fat i en type 4 - 1900 ccm i god stand, og den vil vi i gang med at sætte turbo på. Vi vil i første omgang gerne bruge karburator, da dette er billigst.
Vi har dog flere ideer til dette, som vi gerne vil have et par kommentarer til, samt gode råd til hvilken turbo der ville være god til det.
Vi vil gerne undgå at lade turboen suge gennem karburatoren, og så finde en trykkarburator, da dette skulle være mere effektivt, og samtidig give mulighed for at bruge intercooler også.
1. Mulighed er at lave en udstødningsmanifold til turboen, og så finde en tryk-karburator og sætte på en enkeltkarburator-manifold. Hvilken karburator og turbo vil være gode til dette?
Det skal lige nævnes at vi gerne vil have trykket så tidligt som muligt, da der jo ikke er så forfærdelig mange omdrejninger i disse motorer.
2. Vi har også overvejet at montere to turboer. En over hvert cylinderpar. Disse kunne så enten trykke op i en enkeltkarburator som før nævnt eller op i hver sin karburator i et dobbeltkarburatorsystem. Det sidste vil nok blive svært at få til at køre ordentligt, men hvem ved før man har prøvet?

- Hvad er jeres kommentarer til dette, og hvilke turboer vil være egnede til dette projekt?
Håber at alle I kolge hoveder kan hjælpe os lidt i gang, sådan at vi evt. kun splitter en to tre motorer ad før det lykkes

-Pladsen er forresten ikke noget problem, da motoren sidder i det fri.