Benzinpumpe: In-tank eller in-line

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#31 Indlæg af jens »

Jeg har en sx performance 18203 den burde kunne levere nok
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#32 Indlæg af lqs »

m power skrev:
Captain Slow skrev:tjooee, men det vil stadig være en kraftig
pludselig udmagring. hvis en pumpe står af.

er der kun 1, burde skidtet vel bare gå i stå uden nedsmeltning ?

men som sagt, søger info,, pt. har jeg kun min egen intution at gå efter, og well, den har ikke altid slået til :damn:


hvis det er 2 stk kraftige pumper så kan 1 stk pumpe jo klare en del hk, så der er det jo kun i spidsbelastning at der vil være en risiko for en nedsmeltning.
ellers så skal der som du selv er inde på 1 stk stor pumpe til, eks en
Aeromotive A1000 eller en Aeromotive 11104 - Eliminator
sådan en...mærkevare en... ser ikke ret godt ud på indersiden. 99% sikker den kommer fra kineserland. den kan i hvert fald ikke tåle metanol. heller ikke selv om der står den kan.
MVH søren
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#33 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Captain Slow skrev:tjooee, men det vil stadig være en kraftig pludselig udmagring. hvis en pumpe står af.

er der kun 1, burde skidtet vel bare gå i stå uden nedsmeltning ?


Muligvis et dumt spørgsmål - Men er det ikke et spørgsmål om at ha' et benzintryks ur og en wideband lambda?
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#34 Indlæg af lqs »

hvis man er heldig, når man at løfte foden. hvis ikke....
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#35 Indlæg af Captain Slow »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Captain Slow skrev:tjooee, men det vil stadig være en kraftig pludselig udmagring. hvis en pumpe står af.

er der kun 1, burde skidtet vel bare gå i stå uden nedsmeltning ?


Muligvis et dumt spørgsmål - Men er det ikke et spørgsmål om at ha' et benzintryks ur og en wideband lambda?


Har selvfølgelig begge dele,, men det redder jo ingen,, jeg sidder ikke og kigger på blanding og benzintryk når jeg kører, jeg har rigeligt andet at koncentrere mig om :gnaek:

moralen er nok bare at man skal lade være med at have så meget paranoia :grin: og køre til lortet eksploderer :lusket:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#36 Indlæg af HenrikGM »

Captain Slow skrev:Henrik:
2 regulatorer ? forklar nærmere :-)
min tanke var at lægge en pumpe til indgang i hver rail, og de 2 udgange føres i en regulator som så går retur (ingen pulseringsdæmper)

to 8 mm slanger frem, og en retur i fornuftig dimension (12 mm) ?

----------------------------

mere info om kavitation ønskelig (for dummies) :roll:

?


2 regulatorer parallelt kan godt gøres, men så skal det være med en lille offset i indstillingsværdierne. Du får så en primær og en sekundær regulator.
Bedst vil være at begrænse pumpens kapacitet til noget en regulator kan håndtere.

Kavitation er når trykket i væsken falder nok til at den koger v. aktuel temperatur. Jo lavere damptryk væsken har, jo lavere tryk der er, og jo højere temperatur væsken har, desto værre er kavitationsproblemet.

Små sugeslanger, dårlig rørføring, alt hvad der giver trykfald på pumpens sugeside er skidt.
Høj væsketemp er skidt.
Lavt damptryk er skidt.

Når noget kaviterer så dannes der momentant dampbobler på overfladen af pumpens løbehjul, og så snart løbehjulet kommer under tryk så imploderer dampboblen med nok kraft til at lave materialeudmattelse af løbehjulets overflade. Selv stål kan rives istykker.
Overfladen ser sandblæst ud.

Jeg har lige skiftet en karburator på konebilen hvor tonsvis af bensin havde kaviteret sig ind i spjældboringen lige ved gasspjældet, så det kan ses mange steder.

Kavitation ødelægger delene på sigt, og den reelle ydelse er betydeligt lavere end optimalt.

Hvorfor laver du ikke tændingscut på høj AFR værdi, og sekventielt styrede pumper baseret på dyse DC?
MS kan begge dele, så det kan godt laves ret elegant.
Du kan endda lave fuelcut v. for lav brændstoftryk hvis du vil.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#37 Indlæg af Captain Slow »

tak for fin forklaring.

ingen kommentar til en regulator koblet til begge rails via et Y eller hvis man kan få en med 2 indgange ?

ved ved gud ikke hvorfor tosser som jeg ikke tænker på alle de muligheder der er i motorstyringen, tak for head up der :P
I love everything thats fast enough to do something stupid with
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#38 Indlæg af HenrikGM »

Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#39 Indlæg af HenrikGM »

HenrikGM skrev:http://www.youtube.com/watch?v=vRk1SWucy1s&feature=related


Fint eksempel på hvor vildt det kan være- Det samme sker på pumpens sugeside hvis den kan høres(bruse/knitre)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar