Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 19:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 23 okt 2002, 11:58 
Jeg vil igang med et lille projekt med turbo på en fiesta 1.1:-)
Det er kun for sjov og jeg ved det sikkert er farlig, men det skal prøves og nu har jeg lige sådan en motor liggende, samt en bil at teste den i. Jeg skal lære noget nyt.
Men det skal jo helt laves ordenligt, så jeg skal jo ha noget motorstyring på. Jeg har en masse Peugeot stumper (følere, sensorer, dysser)og har overvejet at et Motronic anlæg, men jeg ville jo også gerne have noget jeg selv kan trimme ind. Men det er jo dyrt og svært, så hvad skal man vælge. Det skal gerne kunne bruges til det næste underlige projekt:-D
Kan jeg bruge Motronic anlæget, eller skal jeg vælge noget helt andet(efi, gems, dta)og hvad skal jeg mon slippe for det ??

Mvh/
Steffen Olesen
<http://www.pugs.dk>


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 23 okt 2002, 15:38 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Du skal da uden tvivl have et GEMS MiniZeta, du har jo alle sensorer så du mangler kun boksen, så du er kørende for 7500,-

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 okt 2002, 16:21 
Helt sikkert, det ville jeg skam gerne, eller endnu bedre, en EM20 styring..
De er bare alt for dyre for mig lige nu.. :-/ Jeg har desværre ikke 10000.- til at klatte væk på sjov & ballade hvorend jeg gerne ville...
Men måske man kan finde noget brugt ?? ;-)

Mvh/
Steffen Olesen
<http://www.pugs.dk>


Top
  
 
Indlæg: 23 okt 2002, 20:32 
Vi har monteret turbo og intercooler på mazda 626 2.0I 16V.Det eneste
motorstyring du skal bruge er en map-sensor og et mf2 anlæg og 2 dyser.
Samlet pris ca. 2000-2500 kr:-D


Top
  
 
Indlæg: 23 okt 2002, 20:55 
Da det ikke er så stor en motor du skal have mont. det på så tror jeg at du være bedst tjent med at finde et L-jetronics anlæg evt. fra en opel 1,6 da dette er simpel at montere og gøre dine erfarininger med dette det vil ikke koste meget.
og vil måske kunne give nok benzin i første omgang. hvis det så viser sig at det ikke kan give nok benzin som det er vil det være muligt at finde dele til rimelig penge så det kan komme til det.
Hvis ikke så kan du nok få min lillebror tilat hjælpe dig med at montere det anlæg som FTP snakker om.


Top
  
 
Indlæg: 23 okt 2002, 21:57 
Så vidt jeg har forstået kan MF2 anlæget ikke bruges som stand-alone anlæg, og der er jo ikke sprøjt på den lille fiesta, det er netop det der skal laves. Jeg snakkede med en anden gut idag om netop MF2, og han foreslog også et L-Jetronic anlæg i stedet, og det tror jeg også det skal være. Der er elektronisk tænding på motoren, med en lille vaccum slange til styring af forstillingen. Mon den kan klare jobbet når der kommer tryk på ? ellers skal jeg jo også ud og finde noget nyt til det...
Det ville helt klart være nemmere med et MiniZeta anlæg, men også en del dyrere.
Så med mindre der er nogen der har noget svinebillig tilsalg, må jeg på jagt efter L-Jetronic anlæget.
Men foreløbigt tak for jeres svar :-)

Mvh/
Steffen Olesen
<http://www.pugs.dk>


Top
  
 
Indlæg: 24 okt 2002, 06:13 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Hvis du vil bygge et indsprøjtningsanlæg på så skal du da vælge et MAP styret anlæg, ellers skal du alligevel have et tilskudssystem. Find noget SAAB sprøjt, men du skal alligevel have trimmet chippen for at få blandingen til at passe til din motor.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2002, 10:38 
Hvis det skal være et anlæg med MAP så kan det være at noget fra en toyota kan bruges da de har små motor.
Grunden til at jeg forslog et L anlæg var at det er et simpel anlæg at montere og så har det ofte et ledningsnet for sig selv.


Top
  
 
Indlæg: 24 okt 2002, 11:07 
Jeg er kommet frem til at et K-Jetronic nok vil være det nemmeste at starte med, så vil jeg prøvet at skaffe..


Top
  
 
Indlæg: 24 okt 2002, 16:41 
Jeg har selv brugt K-anlæg sammen med turbo og det virker OK. Men hvis du vil have noget du kan bygge vidre på så tror jeg ikke det er det bedste valg der er ikke mange dele til en motor af denne størrelse (1,1)og når du en dag vil vidre med projektet eller et andet så kommer du nemt til korte med et K-anlæg det er ved at være en uddød race.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team