Olie forbrug motor - turbo

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#21 Indlæg af Jakobsen »

Tak for rådet Søren den havde jeg ikke hørt før :) Den skal ha en komp test, skal lige finde en i Kbh's området det ka hjælpe..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#22 Indlæg af HenrikGM »

lqs skrev:er værdien så dårlig... ved første forsøg, prøver du en gang mere, efter at have give en sjat motorolie ned gemmen tændrørshul. stiger værdien er det ringerne det er galt med, stiger den ikke, ligger fejlen højere oppe!
MVH søren


Og når du bruger det råd, så vær lige obs på at det altså er primære årsag til ekstra meget røg efter opstart!! :popcorn:

Du kan også lave en leak-down test med trykluft. Pas på fingerne hvis du ikke får motoren stillet rigtigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

#23 Indlæg af jesperhj »

men hvis turbo er defekt skulle det jo være nemt at se med de olie mængder der bliver brugt..så skal trykslanger fra turbo være sovset godt ind i olie..det var ret tydeligt på min(revnet turbo)og jeg brugte endda ikke ligeså meget olie som du siger.. :)

mvh jesper
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#24 Indlæg af HenrikGM »

Hvis han kører med den originale intercooler, så er det faktisk en bundprop på den der er beregnet til at tappe olien af ved service.

Hvis man ikke gør det, og IC er småfuld af olie, så vil den give nogle gevaldige puls røg især i svingkørsel....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#25 Indlæg af Jakobsen »

Altså det flyder ik med olie i turbo'en eller min slanger man kan godt se de er lidt fedtede.. Intercooleren er en lækker alu fætter, men det burde ik være et problem hvis den sku renses da studser sidder nederest, så tvivler på olien kravler op i selve elementet hehe..
jesperhj
Junior Medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 19 aug 2009, 22:02

#26 Indlæg af jesperhj »

hvordan kører den når den feks lige har stået i et kvarters tid og så du starter den?tøffer den og laver ekstra røg?

mvh jesper
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#27 Indlæg af Jakobsen »

Ja hvis den lige har stået i tomgang i nogle minutter og man sætter den og starter op igen så kommer der extra røg, men det er olie det lugter ufattelig fælt :stop:
C Madsen
Junior Medlem
Indlæg: 50
Tilmeldt: 14 jun 2008, 19:15

#28 Indlæg af C Madsen »

da min lavede det nummer var det mine gamle/hårde olietyve der skulle skiftes. jeg tænker lidt at med alle de lyskryds derinde, bliver det jo til en del tomgang, og dermed en del olie den smider igennem.

hvis det var ringene ville det så ikke være specielt tydeligt når du trykker lidt til den.
hvorfor Volvo ?? fordi det stinker at være som alle andre!!
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#29 Indlæg af Jakobsen »

Det er et godt spørgsmål, altså ku jo godt skifte de tyve, toppen er fra en F motor kender ikke km stand på den, de blev ik skiftet da jeg fik toppen på.

Men jo når jeg køre er der mange lyskryds og ikke så meget tid hvor den får lov at arbejde :? Når man køre ryger den ikke eller ik hvad man kan se i vært fald :)

Men håber og tror det er turbo'en men igen ved ik har ik haft mulighed for at lave comp test, eller at teste med en anden turbo motor T3T4Top turbo for at se om det er den.
Besvar