Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 13:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2011, 19:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?

MVH Luske


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2011, 20:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
luske skrev:
spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?

MVH Luske


hmm ja det er den jo nok ikke men da den holder sig inden for 20% reglen så burde det jo ikke give problemer.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2011, 20:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
m power skrev:
luske skrev:
spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?

MVH Luske


hmm ja det er den jo nok ikke men da den holder sig inden for 20% reglen så burde det jo ikke give problemer.


pas , kan ikke huske hvad en kfx er opgivet til , men det burde vel stå på reg-attesten at den er vokset fra 1.4 til 1.6 eller synet med konstruktiv ændring når maskinen er skiftet til en større ??

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2011, 20:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
luske skrev:
m power skrev:
luske skrev:
spørgsmålet er nok nærmere om den nogensinde er blevet godkendt med den motor ?

MVH Luske


hmm ja det er den jo nok ikke men da den holder sig inden for 20% reglen så burde det jo ikke give problemer.


pas , kan ikke huske hvad en kfx er opgivet til , men det burde vel stå på reg-attesten at den er vokset fra 1.4 til 1.6 eller synet med konstruktiv ændring når maskinen er skiftet til en større ??

MVH Luske


jeg har lige skrevet til sælger og han virkede noget overrasket over den oplysning, det var nok ikke planen at det skulle opdages :wink:
så der er nu nok ikke skrevet noget i regattesten :roll:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2011, 20:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
omg , regnede sælger med at folk ville købe en bil med en 1.6 maskine når der står 1.4 på regattesten ?
der er bare for mange folk uden skrupler :?

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jan 2011, 22:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Indlæg: 120
Geografisk sted: Næstved
Der findes godkendelse fra peugeot der tillader at lægge en 1.6 i.
http://www.hi-speed.dk/Godkendelser/Gejlet/Motor.html

og det ser ud til der eksisterer en 1.6 xsi i årgang 94
http://www.hi-speed.dk/106.html

denne eksistere osse i dasu regi,
http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=0deaf9f3-3de2-40e7-bde9-4bd19c3752fd&groupId=14981

_________________
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2011, 09:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
men det burde vel stå på regattesten at den er bygget om med størrer motor selvom det ikke kræver nogle ændringer af bremser og ophæng

kan da forstille mig at forsikringen vil slå sig noget i tøjret i tilfælde af en skade :reading:

og sidst skal man være sikker på det er en NFZ der er lagt i , og ikke en motor fra en XSi (NFY) da den har mere end de 66 KW (77KW)

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2011, 11:50 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 jan 2010, 21:13
Indlæg: 120
Geografisk sted: Næstved
Det er vi enige om luske. alternativet kunne jo være og desifrere stelnummeret og se hvilken motor den er født med og om det kan kaste lys på sagen.

http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/specs/vin_3.htm

I tolerence data er der osse nævnt en 106 1,6 xs serie 2 fra 96-99, den kører med en NFZ (TU5JP/L3) motor ab fabrik.

_________________
Har det ikke brækket sig er der plads til forbedringer!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2011, 19:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Der må lægges en 1.6er med 90hk i den, men ikke en rallye 1.6 eller xsi 1.6 da de har hhv 103 og 105hk.

Jeg har kun kendskab til en xs'er der har fået en 1.6 90hk ned i hullet.

Hvorfor tror du det er en 1.6er?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2011, 22:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
TB206HDI skrev:
Der må lægges en 1.6er med 90hk i den, men ikke en rallye 1.6 eller xsi 1.6 da de har hhv 103 og 105hk.

Jeg har kun kendskab til en xs'er der har fået en 1.6 90hk ned i hullet.

Hvorfor tror du det er en 1.6er?


fordi at sælger skrev i overskrift at det var en 106 1,6 XS.
han skrev til mig at den er en del mere kvik end en 1,4 og så er den en del billigere i forsikring7grønafgift end en rally/gti.
men efter at jeg har konfronteret ham med at den er født som en 1,4 så er annoncen rettet til 106 1,4 XS :roll:
han holder dog fast ved at når der er udskiftet dele på/i motor så er det til en 1,6


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team