Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 17:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2011, 11:43 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 03 jan 2007, 22:55
Indlæg: 38
Jeg ville give den en chance, hvis dit svinghjul har slidspor går der lige lidt tid inden lamelen har slidt sig til og har fuld kontakt. lidt ligesom nye bremseklodser på gamle skiver.

Mvh. Tim


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2011, 11:59 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
namit skrev:
Jeg ville give den en chance, hvis dit svinghjul har slidspor går der lige lidt tid inden lamelen har slidt sig til og har fuld kontakt. lidt ligesom nye bremseklodser på gamle skiver.

Mvh. Tim


Det er ikke lamellen der slider sig til, men svinghjulet!

Jeg kører selv med sintermetal, men med forstærket trykfod, og det virker som det skal.

Men hvis du ikke trykker hårdt (nok) på lamellen, skrider den, og slider vildt på svinghjulet.

Hvor lang tid der går, inden du har slidt den milimeters penge af, så du har fuld udnyttelse af din originale trykfod aner jeg ikke?(jeg ville nok lige hive svinghjulet en tur i drejebænken istedet)

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2011, 12:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Nu har jeg så kørt et smut ud på værkstedet i dag, og der har intet været! Det er altså sært.. Men sådan kan man blive overrasket.
Ved fuld ladetryk, er der ingen slinger i valsen længere.. :)

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 17:30 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Så er den gal igen, på vej ned af en motorvejstilkørsel i dag gled den helt tosset. Hvordan kan det være at sådan noget lort kører perfekt i flere dage, og pludselig skaber sig sådan?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 18:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En ændrin i kørestil måske?
Min gamle kobling gled.
Når jeg kørte i 3 eller 4 gear og besluttede mig for at accelrere.
dvs ca 100 km/t i 4 gear, det svarer til ca 3000 omdrejninger, overgangen til fuldt ladetryk, og den gled.
Kørte man den frisk op igennem gearene så var der intet at bemærke.
Så det tyder på at der er en moment og tidsrum inde i billedet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 21:24 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hej Morten.

Det er præcis sådan det er. Hvis den får noget gas op igennem gearene, så går det. Men Hvis man kører ca. 80-100 i 4, og træder speederen i bund, så glider den.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 21:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Volvo-Dennis skrev:
Hej Morten.

Det er præcis sådan det er. Hvis den får noget gas op igennem gearene, så går det. Men Hvis man kører ca. 80-100 i 4, og træder speederen i bund, så glider den.


Det er lige netop derfor at en seriøs koblingsproducent ikke opgiver den i hk, men i Nm.

Gør den også det, hvis du kører 100 i 3. og derfra bunder den?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 22:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Den gjorde det ikke i 3 gear i dag, for prøvede også at gearne ned i 3, og så fyre til den. Men den gør det faktisk kun i 4 gear. Når man kører 50-60 km/t, og træder speederen i bund, så er er bid, men så snart der bare er skyggen af ladetryk, så glider den helt tosset.
Da den begyndte at glide slap jeg selvfølgelig gassen, prøve at give gas igen, men den gled med det samme igen.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2011, 23:44 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
den er tæt for olie i bagerste pakdåse, ikke?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2011, 13:37 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jo, den bageste pakdåse er også tæt. Der er ikke noget olie smidt i koblingshuset.

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team