JerrilD skrev:
Nu kan det godt være jeg spørg dumt igen
Det du nævner cross-hatch på 45grader. Hvad gør det godt for?! Har sikkert hørt det før, men kan sku ikke huske det

Det han gør forkert så på den video med den M3 motor er han ikke har de rigtige omdrejninger på?
Hvordan finder jeg ud af nemmest ud af hvornår min boremaskine kører med de rigtige omdrejninger?
Crosshatch på 45 grader er for at holde olie nok til at smøre ringene, samt sikre et blødt spring over ridserne.
Det han gør med den bmw er at sikre at ringene trække for meget olie med op, samt sikre at ringene holder kortest muligt. for flad vinkel.
RPM på boremaskinen kan køre fra nul til 2000rpm. Hvis du skal bruge 2000rpm, så skal du bare hive boremaskinen rigtigt hurtigt frem og tilbage for at opnå de 45grader. Med den rette træning er det måske muligt, men jeg foretrækker nu selv det går lidt mere roligt for sig....

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!